75xx-svep (Varning för SL-bilder)

Startat av Frippe Fribas, 15 mars 2009, 06:26:54 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Normalt sett är jag inte så förtjust i att lägga ut "vanliga" SL-bilder, men ibland blir det några undantag.

Först ut är 7508 som jag hittade på väg hem från en kurs i Liljeholmen tidigare i vinter, min första lyckade panorering och så var den inte ens avsiktlig...  ;D

Samma buss något senare ute på Djurgården.

7512 på Hamngatan.

7514 på Djurgårdsvägen i höjd med Gröna Lund.

7519 i början av Strandvägen på väg ut mot Djurgården.

Slutligen 7520 på samma ställe som 7514 något längre upp.

Beklagar tristessen...  ;)
//Fredrik

Bussmicke

Trevligt, kan inte bli tristess av sånt här.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

För att slippa tristess är det bästa sättet att hiva upp ett knippe MaxCi... ;D ;D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Möllers

Har dom inte fixat baklampan än på 7519 dåligt av Busslink tycker jag hade den kört hos swebus hade den varit fixat för lägge sen  :-\

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 15 mars 2009, 19:55:39 PM
Har dom inte fixat baklampan än på 7519 dåligt av Busslink tycker jag had edne kört hos swebus hade den varit fixat för lägge sen  :-\

Nu hänger inte jag med riktigt...????

Möllers

Jo den har varit då sen dom började köra i SL Land var början på Dec tror jag eller början på Jan.
Är inte så säker när dom började rulla där men den har haft trasigt bak lampa rätt så lägge nu.

bjalle

Citat från: Mattias Möller. skrivet 15 mars 2009, 19:57:45 PM
Jo den har varit då sen dom började köra i SL Land var början på Dec tror jag eller början på Jan.
Är inte så säker när dom började rulla där men den har haft trasigt bak lampa rätt så lägge nu.

Vilken då?

Möllers

Möllers

det kan man se på 5ans bild det fattas en röd lampa där ska sitta en rött lampa längst ner.
Vet att swebus 6245 har samma sak nu har haft den i en vecka nu men dom fixa den snart tror jag.
Har bilden på swebus 6245 där kan man se sog den igår vid nya stationen att den hade blinkers på med den gick inte bara uppe vid rutan som blinkade.

bjalle

Men även de andra ser likadana ut

Cyklisten

Det är väl så att blinkers har fått vit plast och gula glödlampor och under blinkersen på den högra integrerade lyse så sitter backljuset som är vit i alla fall.
Synd att det var helt mörkt när jag gick mot Valdemarsudde, blev inga bilder därifrån.

Ersa

Gissning Busslink 75xx:

Vänster sida:
-Bak/bromsljus. Rött glas.
-Blinkers. Vitt glas med orange lampa.
-Dimbakljus. Rött glas.

Höger sida:
-Bak/bromsljus. Rött glas.
-Blinkers. Vitt glas med orange lampa.
-Backljus. Vitt glas.

Jämför:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=22535.0