Huvudmeny

Andersson Buss i Ilsbo

Startat av Bussmicke, 14 mars 2009, 22:18:20 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Se där har vi ju en buss som är lackerad i SJ:s grå design, vilket vi pratade om häromdagen. Jag antar att bussen är på väg till från Katrineholm efter att ha tjänstgjort mellan Norrköping och Katrineholm på grund av avstängningen av banan där under den tid man jobbar på tunnlarna vid Graversfors.
Bussen är för övrigt från början Svärdsjö-Falu Trafik AB, sedan Hamburgsunds Buss och Strömstad-Tanum Buss.

Bussmicke

på bilden kör den söderut.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Bussmicke skrivet 15 mars 2009, 07:09:12 AM
på bilden kör den söderut.

Jag får skylla på mina dåliga lokalgeografiska kunskaper. Men då är den väl på väg till Katrineholm för nämnda tjänstgöring.

Esbjörn

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 14 mars 2009, 22:36:21 PM
Se där har vi ju en buss som är lackerad i SJ:s grå design, vilket vi pratade om häromdagen. Jag antar att bussen är på väg till från Katrineholm efter att ha tjänstgjort mellan Norrköping och Katrineholm på grund av avstängningen av banan där under den tid man jobbar på tunnlarna vid Graversfors.
Bussen är för övrigt från början Svärdsjö-Falu Trafik AB, sedan Hamburgsunds Buss och Strömstad-Tanum Buss.

Lackerad i SJ grå design???
Mja, den är ju lika gråmetallic som den var hos Marks Limousine förut...

Staffan Sävenfjord

Citat från: Esbjörn skrivet 15 mars 2009, 10:05:11 AM
Lackerad i SJ grå design???
Mja, den är ju lika gråmetallic som den var hos Marks Limousine förut...

Ironi är svårt, i synnerhet om man glömmer smileyn.  ;)

Bussmicke

//Bussmicke.