6 bussar i Munkedal (BILDER)

Startat av Jonas Gustafsson, 13 mars 2009, 22:00:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Gustafsson

Mer från min utflykt 6/3. Efter Kungshamn drog jag mig inåt land till Munkedal och kom dit precis lagom för en stor skolbussavgång. 900-linjenummer är skolbusslinjer (som är öppna även för andra resande). Övriga linjer i norra Bohuslän har 800-nummer.

Först på plats var denna OmniExpress. Men jag måste ha missat något: vad är BJ Trafik? Linjen till Hedekas kördes tidigare av BG:s Buss AB. Ny operatör, eller nytt namn på samma företag? BG:s Buss var inte anslutet till Buss i Väst, men det är BJ Trafik.

Bullarens Busstrafik deltog med en av sina två Volvo 8500:

Ödeborg Buss skulle köra den långa skollinjen över skogarna till Färgelanda:

Sedan var det Uddevalla Omnibus för hela slanten. Man har nu äntligen fått ersättare till bussarna som brann upp i storbranden härom året.
Bussar lånades in under ganska lång tid. Men nu kör man med nya Vestbussar:

Nästa bildsvep kommer att bli från Kampenhof i Uddevalla.

//Jonas G

Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.

Anton i Axvall

Ahh... Härliga bilder från kusten... :)
Munkedal är ett ställe med många roliga linjer.

Jag har fritidskort så jag reser runt ibland och i Munkedal har jag varit några ggr. I morgon blir det Borås. :)

Johan B

Känner att jag måste citera BM här. Mumma!

Jona

Tack för trevligt och intressant bildsvep....

/J
MVH Filosofen Jona

Svemicke

Kul inslag! Synd bara att det är så tråkig färg. Tänk vad trevligt bildsvep det hade blivit om det var Bohustrafikens design. Fast då hade väl 931:an till Färgelanda varit ÄLAB-lackad va?
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Clabbe

Citat från: Jonas Gustafsson skrivet 13 mars 2009, 22:00:30 PM
Mer från min utflykt 6/3. Efter Kungshamn drog jag mig inåt land till Munkedal och kom dit precis lagom för en stor skolbussavgång. 900-linjenummer är skolbusslinjer (som är öppna även för andra resande). Övriga linjer i norra Bohuslän har 800-nummer.

Först på plats var denna OmniExpress. Men jag måste ha missat något: vad är BJ Trafik? Linjen till Hedekas kördes tidigare av BG:s Buss AB. Ny operatör, eller nytt namn på samma företag? BG:s Buss var inte anslutet till Buss i Väst, men det är BJ Trafik.

Gerhard kanske har dragit sej tillbaka, han var underentr till BiV, Carrusbussen på BJ's hemsida ser ja inte regnr på, men BG köpte en Vector 1997.

http://bjtrafik.se/foretaget.html