Tolkning av utskrift från digital färdskrivare

Startat av RoTe, 12 mars 2009, 11:39:19 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Är det någon som är duktig på detta och kan se vad jag gjort för dåliga saker?  :)


JDS

Du har gått upp alldeles för tidigt på morgonen!

Christer K

Du har kört i 3 tim och 51 min haft rast först 16 min sedan i 32 min helt rätt. Detta ger 45 min inom 4,5 tim körtid. Sedan en rast på 23 min.
Det enda jag ser som fel är att färdskrivaren står på lastbilsbolaget och inte på Swebus. Är bussen regad på Swebus så ska det stå Swebus i färdskrivaren också.
Detta ska gå och ändra med ett företagskort.
Nästa fråga är om du har tömt ditt kort enligt ordningen, Polisen ser det när de kollar kortet. Många stopp så blir kortet fullt fortare och måste tömmas oftare, varje stopp som är mer än 2 min kommer på kortet.
/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

trollet

Citat från: Christer K skrivet 13 mars 2009, 00:26:04 AM
Du har kört i 3 tim och 51 min haft rast först 16 min sedan i 32 min helt rätt. Detta ger 45 min inom 4,5 tim körtid. Sedan en rast på 23 min.
Det enda jag ser som fel är att färdskrivaren står på lastbilsbolaget och inte på Swebus. Är bussen regad på Swebus så ska det stå Swebus i färdskrivaren också.
Detta ska gå och ändra med ett företagskort.
Nästa fråga är om du har tömt ditt kort enligt ordningen, Polisen ser det när de kollar kortet. Många stopp så blir kortet fullt fortare och måste tömmas oftare, varje stopp som är mer än 2 min kommer på kortet.
/ Christer K

Christer det är BRandt som kallibrerat och kontrollerat färdskrivaren den 27 mars 2007 så det är helt rätt det som står där. däremot så står ej förarens namn dvs den som har förarkortet i. Sedan ingen inmatning av vad som skedde innan dvs vilan därav frågetecknen som INTE får finnas på digital färdskrivare.

Han här däremot använt funktionen OUT som endast får användas vid färje på/avfart

Nicklas K

Citat från: trollet skrivet 13 mars 2009, 00:34:58 AM
Han här däremot använt funktionen OUT som endast får användas vid färje på/avfart

Kör man "icke EU-körning" får man väl också köra i detta läge, dvs ej över 5 mil.

RoTe

#5
Nu var det ju utropstecknen längst ner jag undrade över. Dessa symboliserar saker jag gjort fel. Jag VET att jag kört 4h31m en gång men vilken av noteringarna är den?

Jag registrerar aldrig min vila när kortet varit urtaget då man ej behöver det länge. Har jag ingen körning registrerad har jag inte kört.

OUT läge används eftersom vi har kombinerat linjer under och över 50km på samma arbetspass. OUT körs på linjer under 50km.

Mitt namn är suddat av mig i photoshop. ;)

Marc

Titta på klockslagen vid varningarna!
Varning 6-9: Förmodligen är det tvätt och tankpersonalen som kört bussen till/från tvätthallen ute på planen.
Varning 5: Den nedersta är vid trafikstart föregående dygn, någon som kört iväg utan kort eller innan kortet hade laddat in all info gissar jag!

Nupski

Citat från: Marc skrivet 13 mars 2009, 06:42:18 AM
Titta på klockslagen vid varningarna!
Varning 6-9: Förmodligen är det tvätt och tankpersonalen som kört bussen till/från tvätthallen ute på planen.
Varning 5: Den nedersta är vid trafikstart föregående dygn, någon som kört iväg utan kort eller innan kortet hade laddat in all info gissar jag!

Du behöver inte gissa. Symbolen anger fel 28 körning utan kort. Nolla varningar innan man plockar in sitt kort är bra  8).

RoTe

Citat från: Tomas skrivet 13 mars 2009, 13:02:11 PM
Du behöver inte gissa. Symbolen anger fel 28 körning utan kort. Nolla varningar innan man plockar in sitt kort är bra  8).

Hur gör man det? Det står ju "Körning utan kort!" när man tar bussen och det trycker jag bara OK på och stoppar in kortet.

Nupski

Citat från: RoTe skrivet 13 mars 2009, 22:29:18 PM
Hur gör man det? Det står ju "Körning utan kort!" när man tar bussen och det trycker jag bara OK på och stoppar in kortet.

När du tryckt OK får du vänta upp till 10sekunder om det finns mer händelser lagrade och bekräfta dessa tills alla händelser är borta  ;D

Knut

Ser at "hviletid" er reg som dygnhvile. Ved rast skal man regge dette med fyrkant symbol og ikke seng.
Seng er dygnhvile. Fikk tilsnakk for dette av en svensk polis ved et kontroll tilfelle der jeg kjørte turbuss
Canon EOS RP
Sony HDR-PJ 580
Sony HDR-PJ 810
Vedlikeholdstekniker Stadler Service Norge

RoTe

Citat från: Knut skrivet 18 mars 2009, 10:38:08 AM
Ser at "hviletid" er reg som dygnhvile. Ved rast skal man regge dette med fyrkant symbol og ikke seng.
Seng er dygnhvile. Fikk tilsnakk for dette av en svensk polis ved et kontroll tilfelle der jeg kjørte turbuss

Tyvärr är det helt fel, iaf om man ska lita på denna pulikation och det är nog bäst man litar på den:

http://publikationswebbutik.vv.se/upload/1831/pv09001_kor_och_vilotider_regler_och_vagledning_mars_2009.pdf