Huvudmeny

Swebus 5592

Startat av Jocke Selling, 11 mars 2009, 18:58:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Har blivit lackerad, och torde vara klar för trafik

5591 har tagits till norra länet, som skickat den till Ljudal (?) för lack, således lägger jag över ansvaret att plåta denna på RoTe ;D

Oskar A

Trevligt! Då är det bara ut och jaga. :)
Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

AO

Citat från: JoSe skrivet 11 mars 2009, 18:58:30 PM

Aj aj aj, vad icke snyggt det blir när man lackar gult där det inte ska vara gult utan svart. Ska ju vara svart i rutans underkant.

Snygga bilder!

Jocke Selling

Citat från: AO skrivet 11 mars 2009, 20:09:55 PM
Aj aj aj, vad icke snyggt det blir när man lackar gult där det inte ska vara gult utan svart. Ska ju vara svart i rutans underkant.

Snygga bilder!

Tack, och visst jag håller med om att det sett bättre ut med svart under rutan, dock är jag kluven till den tidigare debatten om huruvida det ska vara svart runt strålkastarna, men lutar åt att det inte skulle ha skadat. Det hela handlar nog tyvärr mest om att bussarna ska vara gula oaktat estetik.

RoTe

Citat från: JoSe skrivet 11 mars 2009, 18:58:30 PM
5591 har tagits till norra länet, som skickat den till Ljudal (?) för lack, således lägger jag över ansvaret att plåta denna på RoTe ;D

Menar du Ljusdal? Ska hålla ögonen öppna efter den. :)

Niclas Rosenius

Trevligt, JoSe.

En till att komplettera upp ser jag.

//Niclas

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoTe

Mycket snyggare i gult. Den där raskenlacken är inte vacker alls...

Niklas Bygdestam

Citat från: RoTe skrivet 11 mars 2009, 23:47:46 PM
Mycket snyggare i gult. Den där raskenlacken är inte vacker alls...

Det är en smaksak. Jag har blivit så van vid UL-gult så den färgen känns mest som den vanliga skåpmaten. Därför kanske Rasken för mig är lite mer nyhetens behag

Men jag måste hur som helst säga att jag tycker att Rasken var en ganska lyckad lack
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Ersa

Citat från: JoSe skrivet 11 mars 2009, 20:19:01 PM
dock är jag kluven till den tidigare debatten om huruvida det ska vara svart runt strålkastarna, men lutar åt att det inte skulle ha skadat. Det hela handlar nog tyvärr mest om att bussarna ska vara gula oaktat estetik.

Även jag är kluven bär det gäller svart eller "bussens övriga färg" runt strålkastarna på just Volvo 8700 och 9700. I vissa färger är det snyggt med enfärgad front utan svart, medan andra bara ser amatörmässigt hemmalackade ut utan det svarta. Swebus Västerbottens blåa lack gör att 9700-fronten ser okej ut som helblå, men hur 5592:s front gör sig helgul måste jag få fundera över hur jag ställer mig...

Jocke Selling

Citat från: RoTe skrivet 11 mars 2009, 20:40:41 PM
Menar du Ljusdal? Ska hålla ögonen öppna efter den. :)

Jo men visst, tappade ett s, som i snuttjulle  ;).
5439 ska enl hörsägen gått till Ljusdal för lack i dag, och 5591 kommit i utbyte.

yuåiteru

Om man får vara med och tycka som fotograf så... (hoppas jag inte blir utskälld nu) tycker jag att den var mycket snyggare i fronten med Kalmars färger. I den nya gula skruden liksom försvinner de små strålkastarna i den gula massan - och det ser estetiskt fult ut

RoTe

5591 gick i trafik idag, gul och fin. :)

Inget tillfälle för foto än dock. Var kolsvart ute när vi båda var på depån.

Oskar A

Citat från: RoTe skrivet 13 mars 2009, 22:19:59 PM
5591 gick i trafik idag, gul och fin. :)

Det gjorde även 5592:

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Ersa

Efter en jämförelse på plats har jag bestämt mig för en egen åsikt:

• Svart kring strålkastarna "a'la Ajokki" är snyggare på en gul 9700:
  • Volvomärket bör vara kvar på "grillen", och UL-loggan bör vara ovanför den.