Swebus 5116 av vägen vid Dalby utanför Uppsala

Startat av RoTe, 11 mars 2009, 17:51:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Detta hände igår:
http://www.firephoto.se/larm/2009/200903101dalby/index.php?lang=swe&name=200903101dalby

CitatVid 18.30-tiden körde en buss med fem passgerare i dikte vid Dalby kyrka sydväst om Uppsala. Ingen människa kom till skada.
http://www2.unt.se/avd/1,,MC=77-AV_ID=878224,00.html

AO

Då var det dags för olycka för Swebus Uppland igen. Kan inte vara roliga vägar att köra på i det här vädret. Verkar inte blivit några stora skador på bussen iaf, får hoppas att karossen inte tog några skador. Utåt sett ser det ju bara ut som att det behövs en ny främre sidoruta.

RoTe

Har varit fler olyckor med fast inga jag har bilder på. Sedan har det ju varit en mängd lindriga dikeskörningar också.

Nupski

Hur kör ni i Uppland  ;D Dags att börja anställa fler gubbar hos plåtverkstan snart  ;D, inga permisioner eller varsel där inte.

Jocke Selling

Platsen för avåkningen är knappast en slump, ett av de mest besvärliga partierna på linjen under rådande väderlek. Brukar kunna driva igen rätt skapligt fläckvis på sträckan mellan Hässle och Dalby. I övrigt är det ingen hit att köra denna linje vid snöfall, om man inte har en MB O407 vill säga  ;D.

Själv har jag haft ynnesten att slippa undan både igår och idag, men i morgon är det dags igen.

yngrot

Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ersa

Uppland är ett säreget landskap med sina gamla kostigar till vägar. Innan jag började köra i Roslagen hade jag aldrig åkt i diket med en buss, men väl efteråt. Det säger lite om skillnaden "Norrland"-Uppland.

Niclas Rosenius

Citat från: Verspieder skrivet 12 mars 2009, 06:18:57 AM
Uppland är ett säreget landskap med sina gamla kostigar till vägar. Innan jag började köra i Roslagen hade jag aldrig åkt i diket med en buss, men väl efteråt. Det säger lite om skillnaden "Norrland"-Uppland.

Jo tack. Det finns några "härliga" vägar som skulle vara perfekt för rallyn som busslinjer går på. Man har på vissa ställen 30-40 cm vingelmån på båda sidor av bussen ibland. Kan bli ganska spännande att möta ett större fordon typ mjölkbilen eller en 24 m timmerbil.

//Niclas

Ersa