Mot den sista färden...

Startat av Niclas Rosenius, 10 mars 2009, 21:56:58 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

...ser det ut som för denna buss.

Lite lustigt, men bussen är avställd sen 050708 och körförbud 050324.

Är det nån som vet när och vart denna buss råkade ut för sin lilla olycka och vart bussen har befunnits sig innan. För igår när jag körde förbi Skrotcentralen i Uppsala stod denna buss lite på sidan längre in på området men idag när jag hade mer tid att kolla upp den så stod den lastad på denna trailer.

Nuvarande ägare enligt CBR är en privatperson i Uddevalla from 090305 innan det en annan privat person i Sundbyberg 090108. Från samma datun som bussen ställdes av 050708 är det Swebank Finans som stog som ägare.

//Niclas

j-a

Var det inte den bussen som krockade med en plogbil mellan Sandviken och Gävle för ett par år sen?
Jag mötte en lastbil idag mellan Malung och Sälen med en utbränd buss på en trailer,såg ut som det varit en neoplan,den var iallafall gul,såg inte ut som den var utbränd nyligen.Kanske någon vet vad det var för buss också??Tror faktiskt det stod samma åkerinamn på lastbilen som drog den bussen??

Niclas Rosenius

Citat från: j-a skrivet 10 mars 2009, 22:04:08 PM
Var det inte den bussen som krockade med en plogbil mellan Sandviken och Gävle för ett par år sen?

Det måste i så fall varit 4 år sen det hände

//Niclas

Greger Larsson

Det stämmer nog bra. Idre Taxi som ägde bussen gick dessutom i KK en kort tid efter smällen.

Niklas Bygdestam

Citat från: Greger Larsson skrivet 10 mars 2009, 22:13:16 PM
Det stämmer nog bra. Idre Taxi som ägde bussen gick dessutom i KK en kort tid efter smällen.

Kan smällen vara orsak till att de gick i KK?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 10 mars 2009, 22:09:54 PM
  Det måste i så fall varit 4 år sen det hände

//Niclas

Det är faktiskt exakt på dagen fyra år sedan i dag detta hände. Olyckan mellan Valbo och Forsbacka hände nämligen den 12 mars 2005. Bilder finns här http://www.larm-soderhamn.se/bildarkiv/arkiv/bussvalbo.htm

Staffan Sävenfjord