Norrtäljes Scania CN113 vid Tekniska

Startat av Frippe Fribas, 08 mars 2009, 14:14:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas

Det har ju talats en del om 4911 och 12 som ju skulle till Norrtälje, så här kommer en bild på en av dem:

Vad jag har kunnat konstatera verkar de aktuella bussarna nästan uteslutande användas för resgrupper, jag har inte sett att någon av dem rullat i ordinarie trafik.
Således blir det en lite tråkig bild från Tekniska med Bussmickes favoritskyltning.
//Fredrik

Bussmicke

Då kanske det är tur jag inte kan se bilden här på jobbet.. ;)
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Ersa

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 08 mars 2009, 14:14:24 PM
Vad jag har kunnat konstatera verkar de aktuella bussarna nästan uteslutande användas för resgrupper, jag har inte sett att någon av dem rullat i ordinarie trafik.

Precis så som man använde 40xx-vagnarna på slutet av deras karriärer då. Förstärkning/beställning längs 676:ans färdväg.
Det skulle dock vara kul att se någon av dem på t.ex 625:an, då det var länge sedan Scanior tillhörde vanligheterna i Norrtälje (förutom MaxCi på 650). Kanske Strömblad lyckas tjata till sig en framöver? ;)

Frippe Fribas

De har rullat som skolbussar (resgrupper) mellan Norrtälje och Rimbo på 677 en del, det är väl det närmaste man kan komma 625 skulle jag tro...
//Fredrik