Huvudmeny

Busslinik i Väsby..

Startat av Bussmicke, 08 mars 2009, 09:56:07 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Nico

Schyssta bilder Micke.  :D

Nu ska jag inte heller döma, och 46-vagnarna är väl OK att köra, men 45-vagnarna var dock i mitt tycke mycket trevligare bekantskaper. Stabila och okomplicerade vagnar som bara rullar på. Synd att de nu börjar falla ifrån. Några har väl redan gått vidare till skrot om jag inte minns fel?
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Jonas Strömblad

De 45xx-vagnarna jag kört har dessutom varit riktiga raketer. De går mycket bra!
Å 684 är (eller kanske var, innan Norrortsleden blev klar) en skoj linje att köra.
/J

Nico

Jo, att det är krut i 45-vagnarna kan jag skriva under på. De reagerar glatt och villigt på det mesta och accelererar fint och jämnt. Apropå detta som diskuterats på annat håll så händer det som sagt i början av t.ex. övertaganden mm. att fel vagntyp tillfälligt råkar hamna på 'fel linje' osv. Fick därför en natt precis i början av Busslinks övertagande av Råsta en 45-vagn som jag fick dänga runt en hel natt med på 592. Var en av de trevligaste nätter jag kört skulle jag nästan tro.  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman