Två OmniLink... (Veolia)

Startat av Fredrik Klint, 07 mars 2009, 20:26:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Klint

Kvarne låter rapportera att det står två stycken OmniLink i Nyboda (Söderort), som tillhör Veolia. En av dem ska vara 2768, den andra troligen 2771. Men dessa är som sagt reggade på Veolia, i Lund... Och avställda. Får se vad som händer...

Cero

Citat från: Fredrik Klint skrivet 07 mars 2009, 20:26:59 PM
Kvarne låter rapportera att det står två stycken OmniLink i Nyboda (Söderort), som tillhör Veolia. En av dem ska vara 2768, den andra troligen 2771. Men dessa är som sagt reggade på Veolia, i Lund... Och avställda. Får se vad som händer...

2770 tycker jag mig se när jag passerar till fots några gånger i veckan. Har bara sett till en, men har undrat vad den gör där eftersom Busslink vad jag vet inte har några i den nummerserien.

virtual1

Citat från: Cero skrivet 07 mars 2009, 22:50:45 PM
2770 tycker jag mig se när jag passerar till fots några gånger i veckan. Har bara sett till en, men har undrat vad den gör där eftersom Busslink vad jag vet inte har några i den nummerserien.

Va? Busslink har flera i 27XX-serien eftersom de tog över flertalet Omni:s från Veolia då Veolia tappade Råsta!

Cero

Citat från: virtual1 skrivet 08 mars 2009, 02:52:57 AM
Va? Busslink har flera i 27XX-serien eftersom de tog över flertalet Omni:s från Veolia då Veolia tappade Råsta!

Då kan det vara en av dessa då. Själv håller jag inte reda på vilka bussar som övertas mellan bussbolagen och vilka nummer dessa eventuellt har/får. Jag kände bara igen numret på den aktuella bussen som en Veoliavagn.

Måns Johannesson

Citat från: virtual1 skrivet 08 mars 2009, 02:52:57 AM

Busslink tog inte över några OmniLink i 27XX serien. De 27XX man tog över var alla OmniCity och de finns i Råsta och Hornsberg nu.

/Måns

virtual1

Citat från: Måns Johannesson skrivet 08 mars 2009, 13:44:11 PM
Busslink tog inte över några OmniLink i 27XX serien. De 27XX man tog över var alla OmniCity och de finns i Råsta och Hornsberg nu.

/Måns

Men jag skrev ju inte OmniLink =) - Jag skrev Omni!!! - o absolut att jag vet att de finns i Råsta o Hornsberg ;-)

Ersa

De fyra OmniLiknarna 2768-2771 hade heltidsarbete i Umeå tätortstrafik t.o.m 2008-06-15, och torde vara SL-röda än idag: