Huvudmeny

Swebus 0582 i Gävle

Startat av Staffan Sävenfjord, 07 mars 2009, 16:27:16 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Denna bild blev av misstag kvastad tidigare i dag. Lägger därför ut den på nytt:

På förekommen anledningen: bilden visas för att visa att en MaxCi återkommit till Gävle och tillfälligt används där. Inte för att starta en debatt om vilket uselt företag Swebus är som använder denna buss.

Ersa

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 mars 2009, 16:27:16 PM
På förekommen anledningen: bilden visas för att visa att en MaxCi återkommit till Gävle och tillfälligt används där. Inte för att starta en debatt om vilket uselt företag Swebus är som använder denna buss.

Ett företag som återinför MaxCi är allt annat än uselt! ;D

Jan

Citat från: Verspieder skrivet 07 mars 2009, 18:03:22 PM
Ett företag som återinför MaxCi är allt annat än uselt! ;D

Denna buss ska trafikera Gävle in en bit i april. Inte tar man och lägger för mycket energi och pengar under en så liten tid.
I branschen i 40 år

bjalle

Citat från: Jan skrivet 07 mars 2009, 19:15:25 PM
Denna buss ska trafikera Gävle in en bit i april. Inte tar man och lägger för mycket energi och pengar under en så liten tid.

Varför detta?

David S

För att försöka att få trafiken på Linje 2 att gå i tid.
Har varit mycket stora problem med förseningar under vintern.

Jonas Strömblad

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 mars 2009, 16:27:16 PM

Nu blir jag upprörd! Vem är det som påstår att Swebus e uselt för att de använder MaxCi?  :o
/J
PS Om det är Bussmicke ska jag bomba honom med MaxCi'sar skyltade Ej i trafik DS  ;D

Bussmicke

Jag är oskyldig,om ajg bara hade vetat den var ute igår hade jag tagit bussen upp till Gävle istf. ner till Tierp.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 07 mars 2009, 21:30:25 PM
Nu blir jag upprörd! Vem är det som påstår att Swebus e uselt för att de använder MaxCi?  :o
/J
PS Om det är Bussmicke ska jag bomba honom med MaxCi'sar skyltade Ej i trafik DS  ;D

Nej, mu skall vi inte anklaga Bussmicke när han är oskyldig. Han må tycka illa om MaxCi men han skulle aldrig kasta skit på Swebus på det sättet.  ;) Dessutom är väl Bussmickes kritik av MaxCi inte riktat mot något bussföretag utan mot modellen. Dessutom görs den vad jag tycker mig ha förstått med ett stort mått av humor.
Vem som skrev inlägget spelar ingen roll nu eftersom det är kvastat. Att det gick en MaxCi tyckte han bara var trevligt. Men ändå blev det en lång drapa om hur illa Swebus sköter trafiken i Gävle. Vederbörande har skrivit samma sak så många gånger nu så att det började bli milt sagt tjatigt. Nu innehöll inlägget också ren smutskastning mot förarpersonalen. Där någonstans går gränsen.

Jonas Strömblad

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 mars 2009, 21:52:49 PM
Nej, mu skall vi inte anklaga Bussmicke när han är oskyldig.

Hur många smileys behövs för att se att jag skojar? Förresten är har du stavat fel i inlägget ovan  ::) Mu på dig själv!

Å bara för att Bussmicke stavade fel (ajg istället för jag) så kommer här en MaxCi-bild helt i hans smak!

/J ;) NAS

Staffan Sävenfjord

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 07 mars 2009, 22:18:52 PM
Hur många smileys behövs för att se att jag skojar? Förresten är har du stavat fel i inlägget ovan  ::) Mu på dig själv!
/J ;) NAS

För min del hade inte behövts någon smiley alls för att förstå att du skojade.  ;) Men nu finns det förhoppningsvis fler än du och jag som läser och jag var lite rädd för att någon trots två smileys skulle ta dig på allvar och tro att Bussmicke var den utpekade.
Gnägg på dig, MaxCi och Micke!

Ersa

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 07 mars 2009, 22:18:52 PM
Å bara för att Bussmicke stavade fel (ajg istället för jag) så kommer här en MaxCi-bild helt i hans smak!

Rätt bussmodell och skyltning. Endast snöstormen fattas! ;D

Anders Noren

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 07 mars 2009, 21:52:49 PM
Nej, mu skall vi inte anklaga Bussmicke när han är oskyldig. Han må tycka illa om MaxCi men han skulle aldrig kasta skit på Swebus på det sättet.  ;) Dessutom är väl Bussmickes kritik av MaxCi inte riktat mot något bussföretag utan mot modellen. Dessutom görs den vad jag tycker mig ha förstått med ett stort mått av humor.
Vem som skrev inlägget spelar ingen roll nu eftersom det är kvastat. Att det gick en MaxCi tyckte han bara var trevligt. Men ändå blev det en lång drapa om hur illa Swebus sköter trafiken i Gävle. Vederbörande har skrivit samma sak så många gånger nu så att det började bli milt sagt tjatigt. Nu innehöll inlägget också ren smutskastning mot förarpersonalen. Där någonstans går gränsen.

Swebus gör väl bara vad de fått betalt för av kommunen? Bara för några år sedan ansåg kommunen att busstrafiken inte hade några framkomlighetsproblem över huvud taget i Gävle. Framkomlighetshöjande åtgärder som borde ha satts in redan för tio år sedan, som signalprioritering, bussfiler och avfasning av skarpa hörn i korsningar, kommer därför först nu. Att 2:an hade allvarliga problem med punktligheten redan vid starten 2004 torde däremot alla resenärer längs sträckningen vara fullt medvetna om...

Sent ska syndaren vakna, eller?

Anders

Niklas Bygdestam

Citat från: David S skrivet 07 mars 2009, 20:58:07 PM
För att försöka att få trafiken på Linje 2 att gå i tid.
Har varit mycket stora problem med förseningar under vintern.

Är det en buss som temporärt ersätter någon som är trasig? Och vad kommer ersätta denna MaxCi när tiden gått ut i mitten på april? Kommer kanske en leverans av nya bussar? Eller har de lagat någon trasig buss?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Anders Noren

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 11 mars 2009, 15:36:27 PM
Är det en buss som temporärt ersätter någon som är trasig? Och vad kommer ersätta denna MaxCi när tiden gått ut i mitten på april? Kommer kanske en leverans av nya bussar? Eller har de lagat någon trasig buss?

Om jag har förstått saken rätt så ska signalprioriteringen vara färdig till dess. (Det finns 13 signalreglerade korsningar och möjligen ett antal vägbommar längs 2:ans sträckning.) Dessutom faller bussresandet rejält med bättre väder p.g.a. cyklingen.

Anders

Peter Öden

Hej !

0582, 0583 kommer att gå tillbaka till NNT Gävle.

Mvh Peter Ö