Huvudmeny

Swebus 4426

Startat av RoTe, 05 mars 2009, 22:17:18 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Pga tidigare nämnd bussbrist går ingenting som rullar av sig själv in i verkstaden vilket resulterar i en mycket fin vagnpark...  ::)

yngrot

Oj så den ser ut... inge kul se sånt...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Walter

Bussbrist? Jag tvivlar inte på dina ord men det har ju fullkomligt vällt in bussar från andra håll i landet som borde ge tillräckligt med bussar, om än inte alltid i rätt färg.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Jocke Selling

Ja den där har väl inte en rak plåt nånstans. Det ska nog till en skicklig förare för att lyckas skrapa den lite till så det märks  ;D

RoTe

Citat från: Walter skrivet 06 mars 2009, 08:46:31 AM
Bussbrist? Jag tvivlar inte på dina ord men det har ju fullkomligt vällt in bussar från andra håll i landet som borde ge tillräckligt med bussar, om än inte alltid i rätt färg.

Alla står ju kvar i Trosta...

Jan

Denna buss får inte gå i trafik. Den har vassa föremål som kan skada annat och människor. Frågan är om man lagar bussarna i Uppland eller är det nya skador?
I branschen i 40 år

yngrot

Frågan är väl hur detta gått till?? Är den på körd eller bara förare som gjort allt detta??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

RoTe

Citat från: yngrot skrivet 06 mars 2009, 13:22:38 PM
Frågan är väl hur detta gått till?? Är den på körd eller bara förare som gjort allt detta??

Enligt felrapport blev bussen påkörd någon gång i februari. Men den kan omöjligt blivit påkörd på båda sidor samtidigt...

Bussmicke

4426 mötte jag idag när jag åkte buss, på förmiddagen åkte jag med den
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Cyklisten

Sådana "trevliga" vagnar hade vi i Malmö när det blev klart för Swebus att Arriva skulle få ta över deras vagnar när det nya avtalet träder in  ;) Samt när Connex/Veolia väntade nyleveranser av Volvo 7700 vid årsskifter 2006/2007.

Stinsen

Citat från: RoTe skrivet 06 mars 2009, 12:56:25 PM
Alla står ju kvar i Trosta...

Men alla vagnar från Kalmar då? Det måste ju vara minst 10 st. Har det försvunnit så mycket eller har det varit ökning av trafiken  på sistone?

RoTe

Citat från: Stinsen skrivet 09 mars 2009, 22:43:17 PM
Men alla vagnar från Kalmar då? Det måste ju vara minst 10 st. Har det försvunnit så mycket eller har det varit ökning av trafiken  på sistone?

Så många som tio vagnar har vi väl inte fått. Är väl bara någon enstaka. Uppsala tar däremot en j***a massa vagnar.