Swebus vagn 4244 (Scania)

Startat av Sandra, 03 mars 2009, 15:59:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sandra

Nån som vet vart min favvovagn 4244 tagit vägen? Den fanns på Märstagaraget tills Arriva nu tog över efter Swebus 1/3-09.
(Har varit sjukskriven nu i skiftet, så har inte kunnat hålla mej så uppdaterad som jag hade önskat :( )

Walter

Citat från: Sandra skrivet 03 mars 2009, 16:42:52 PM
Vad finns för framtidsplaner för dessa vagnar då?

En gammal Scania hos Swebus? Tyvärr gissar jag Busmarket eller Hölö.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Sandra

Citat från: Walter skrivet 03 mars 2009, 16:53:27 PM
En gammal Scania hos Swebus? Tyvärr gissar jag Busmarket eller Hölö.

:( Usch då!
Men tack för informationen iallafall

HB

Citat från: Sandra skrivet 03 mars 2009, 16:42:52 PM
Vad finns för framtidsplaner för dessa vagnar då?

4244 kommer att säljas till hugad spekulant. 12 år gamla höggolvsledbussar är inte speciellt användbara längre. /Henrik/

Sandra

Citat från: HB skrivet 03 mars 2009, 20:29:22 PM
4244 kommer att säljas till hugad spekulant. 12 år gamla höggolvsledbussar är inte speciellt användbara längre. /Henrik/

Nog är det en höggolvsbuss, men en kort sådan.
Den va en riktig pärla att köra  :-* - man kanske skulle införskaffa den o använda som sin egen turnébuss  ;) (...musiker som man är)

HB

Citat från: Sandra skrivet 03 mars 2009, 23:02:56 PM
Nog är det en höggolvsbuss, men en kort sådan.
Den va en riktig pärla att köra  :-* - man kanske skulle införskaffa den o använda som sin egen turnébuss  ;) (...musiker som man är)

Helt rätt, samt fel av mig, det är ingen ledbuss. /Henrik/

Ersa

Höggolv eller normalgolv? Det är en tolkningsfråga, men jag anser detta är en "höggolvare" ;)
http://www.jabo-reisen.de/Fuhrpark/Spaceliner1.JPG

Sedan finns det ju olika definitioner och huvudmannakrav på hur "normalt" golvet är i en "vanlig" buss, beroende på hur många trappsteg det är i framdörren. 1, 2, 3 eller 4.