Massa gamla bilder inlagda...

Startat av Patrik, 01 mars 2009, 22:07:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Nu har jag lagt in 172 (förut visade) bilder i albumet Senaste uppdateringar på hemsidan så att dom inte bara ligger i Misc-katalogen.
Länk: http://www.phbuss.se/bussbilder_sverige.html

Exempel:

yngrot

Sista bilden är läcker den lacken är väldigt snygg synd den inte får finnas kvar... jämrans västtrafik...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Ulf Rådeström

Kul att se att du kommit tillbaka till bussfotandet på allvar igen  :)

Niklas Bygdestam

Citat från: Patrik skrivet 01 mars 2009, 22:07:59 PM

De här Gimobussarna ser jag ute och rulla ibland. De har en variant av förra UL-lacken. Vad jag aldrig blir klok på bara är om de kan ha planer på att lacka om dessa i UL-gult eller inte
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Busstobbe

Citat från: yngrot skrivet 02 mars 2009, 18:59:12 PM
Sista bilden är läcker den lacken är väldigt snygg synd den inte får finnas kvar... jämrans västtrafik...
Men än är den i alla fall inte helt borta.  ;)

Johan B

Citat från: Busstobbe skrivet 02 mars 2009, 20:09:10 PM
Men än är den i alla fall inte helt borta.  ;)

Tyvärr är ju risken stor att den försvinner under året då de sista trafikområdena i Bohuslän med gamla avtal (och bussar) går in på nya avtal i juni.

Ersa

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 02 mars 2009, 19:21:20 PM
De här Gimobussarna ser jag ute och rulla ibland. De har en variant av förra UL-lacken. Vad jag aldrig blir klok på bara är om de kan ha planer på att lacka om dessa i UL-gult eller inte

Hur mycket UL-trafik har Gimo Buss som underentrepenör under KR Trafik? Hur många linjetrafikvagnar har man?
Då bussarna köptes år 2003 i just 2003 års färger är det fullt förståeligt varför man inte har bråttom med att lacka om dem.

Stefan P

Hej

Gimo trafik kör linje 850, 851 och skolturer. Jag tror att de har två stora bussar och en liten buss.

mvh Stefan P

ch

Apropå sista bilden så är bussen till salu såg jag precis...
http://www.blocket.se/goteborg/Linjebussar_Volvo_Carrus_B10M_60_ABS_22307359.htm?ca=15&w=1

Jag saknar verkligen den där vågiga designen!