Huvudmeny

Siljansnäs roddarklubb

Startat av RoTe, 01 mars 2009, 16:24:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

RoTe

Siljansnäs roddarklubb äger denna Volvo Wiima B10M från 1988:

Hoppas bilderna fungerar, kommer inte åt mitt webbhotell fören 21 tiden i kväll.

j-a

Trevligt gammla 56 an :)

Här är en bild på bussen när den användes i linjetrafik hos Erlandssons trafik.Vid bussgaraget i Fiskarheden 1998

RoTe

När och varför fick den grön/gula ränder? Eller är det nuvarande ägaren som gjort det?

j-a

Citat från: RoTe skrivet 01 mars 2009, 20:33:45 PM
När och varför fick den grön/gula ränder? Eller är det nuvarande ägaren som gjort det?
Det blev säkert gjort av nya ägaren,har för mig den hade kvar de blåröda ränderna den första tiden i Siljansnäs,när är bilderna tagna??Den fanns ju till salu på,jag tror det var bustradecenters hemsida ifjol

RoTe

Bilderna tagna idag och den står kvar i Siljansnäs.

j-a

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 mars 2009, 21:28:01 PM
Var det denna vi fick till Östersund ibland på 45:an när 138 var på service tro?
Ja det är mycket möjligt,men vi hade den oftast i Malung.Men även 115 fanns ju i Mora då

j-a

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 mars 2009, 22:00:32 PM
Var den likadan? som 56:an??
Nej det var en Delta 502 med egs låda.Men om det var en Wiima så var det 56an för det var den enda gods wiiman

Bussmicke

Då kan denna ha hunnit bli Dalabuss, Dalabuss bildades väl 1999?
Den hade nämnligen Dalabussnummer 7802
Många bussar står på Dalabuss från 1999-01-01 enl. SBH men vad jag hörde när jag var där sa man det hette Erlandssons  resp. Esse Trafik, var detta fel?
1999 Fotade jag mängder med bussar det stod Både Erlandssons  och Esse Trafik med Dalabussnummer.
Om inte annat tog de lång tid innan bussarna märktes om med det nya namnet.

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Hittade 2 dior på den som Dalabuss? 7802

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

RoTe

Riktigt skoj att lägga upp bilder på gamla bussar här för det finns alltid bilder på när den gick i trafik.  :)

j-a

Citat från: Lars Ödlund skrivet 01 mars 2009, 22:44:42 PM
Ja nån Delta har jag inget minne av, däremot en Ajokki Royal vid enstaka tillfällen.
(vi lossade o lastade bussen i östersund)
Då var det säkert denna buss 116 OKY 395,fanns även en till 117 OLT 265 men den gick uteslutande på Grövelsjön