Blandat från helgen (Arriva, Busslink å Swebus)

Startat av Jonas Strömblad, 01 mars 2009, 16:06:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

Lite olika bilder från denna helg!

Börjar med Busslinks H16 5231 i Dalarö plåtad igår den sista februari. Vi gjorde ett nytt försök att åka M/S Skarpö från Dalarö till Tyresö...  ::) Det gick inte denna gången heller, eftersom Skarpö gått på grund  :'( , men vi fick åka båt till Tyresö i alla fall (Vindöga)

För att slå ihjäl lite tid promenerade vi från Trinntorp till hållplatsen "Krönet" där f.d Blekingevagnen Swebus 5174 kom rullande.

Idag har det varit busskörning mellan 0700-1420. Förmiddagen tillbringades i denna  :)

Att Arriva börjat köra idag har nog inte undgått någon...  ;D
Denna bild blev väl inte världens bästa pga staketet, men dock en av Arrivas nya Omni'sar på 177'an vid Danderyds sjukhus

En Arriva till. Denna gång gammeldansken 7128 som kom rullande på 524 när jag stod och väntade in tiden vid Hagmovägen i Täby Kyrkby

Efter rasten fick jag den här raketen! Grymt skön buss att köra. Han som löste av mig skulle köra 625 till Norrtälje med den... Nästan så man skulle kunnat erbjuda sig att köra den turen åt honom  ;D

/J

Rojje

Trevliga bilder Jonas. 4505 hade jag en gång på 631X, kan hålla med om att den gick mycket bra. Det enda var lite rattfrossa runt 85-90 km/h, annars inget fel alls på den.   ;D