Vilken tur att det inte är min bil...

Startat av Henrik Palmqvist, 27 februari 2009, 12:44:36 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Henrik Palmqvist



Och kan undra om han som parkerat till höger kom ut utan att bli blöt om fötterna... 

/ Henrik

Johan Hansson

snacka om lagen om jävlighet då menar jag för den bilägare som har snö på bilen.
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Olle

Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 27 februari 2009, 12:44:36 PM


Och kan undra om han som parkerat till höger kom ut utan att bli blöt om fötterna... 

/ Henrik
Det var väl värre för den som kom med bilen till vänster ??   ::)

JDS

Citat från: Olle skrivet 27 februari 2009, 17:19:27 PM
Citat från: Henrik Palmqvist skrivet 27 februari 2009, 12:44:36 PM
Och kan undra om han som parkerat till höger kom ut utan att bli blöt om fötterna... 
Det var väl värre för den som kom med bilen till vänster ??   ::)

Antagligen talar ni om samma bil...

Ersa

Citat från: JDS skrivet 27 februari 2009, 17:44:40 PM
Antagligen talar ni om samma bil...

Förmodligen. Höger-vänster beskrivs alltid ur fordonets synvinkel.

JDS

Citat från: Verspieder skrivet 27 februari 2009, 18:50:15 PM
Förmodligen. Höger-vänster beskrivs alltid ur fordonets synvinkel.

Det var väl ändå ett ganska ogenomtänkt påstående! Det finns många fall där det är rimligt att utgå från betraktarens perspektiv. Det innebär inte att det är fel att utgå från fordonet, man formulerar sig vid behov så att det framgår vad man menar. I det här fallet är det ju tämligen uppenbart vilken bil som avses.

Ersa

Citat från: JDS skrivet 27 februari 2009, 19:24:11 PM
Det var väl ändå ett ganska ogenomtänkt påstående! Det finns många fall där det är rimligt att utgå från betraktarens perspektiv. Det innebär inte att det är fel att utgå från fordonet, man formulerar sig vid behov så att det framgår vad man menar. I det här fallet är det ju tämligen uppenbart vilken bil som avses.

Det är inte jag som kommer med ett icke genomtänkt påstående. Jag förmedlade bara det synsätt som finns i fordonsbranschen. :)

JDS

Citat från: Verspieder skrivet 27 februari 2009, 20:08:58 PM
Det är inte jag som kommer med ett icke genomtänkt påstående. Jag förmedlade bara det synsätt som finns i fordonsbranschen. :)

Jag tror dig inte!   :-*  Även den mest inbitne fordonsbransch-medlem har en förmåga att observera sakers placering i förhållande till varandra i sitt eget synfält.

För övrigt finns det inte bara två utan (minst) tre olika vänster-högerdimensioner i det här fallet. Betraktarens, Skoda-förarens och den insnöade bilens. Vilken (av de två senare) menar du att man i "fordonsbranschen" skulle använda sig av?

Henrik Palmqvist

 ;D , vilken utveckling tråden fick...   ha ha.   

Givetvist menade jag att jag inte ville vara förare till den insnöade bilen....

Och bilen till höger, är bilen till vänster i bild ;)8)

/ Henrik 

Ersa

Citat från: JDS skrivet 27 februari 2009, 20:25:26 PM
För övrigt finns det inte bara två utan (minst) tre olika vänster-högerdimensioner i det här fallet. Betraktarens, Skoda-förarens och den insnöade bilens. Vilken (av de två senare) menar du att man i "fordonsbranschen" skulle använda sig av?

Attans! 8)

Clabbe

De e bare o ta de roli' da, kan icke huske hvor all denne snön kom ifra? Bedre o rygge in neste gang. ;)