Dalatrafik expanderar söderut [Bild]

Startat av Bernt Talbrant, 26 februari 2009, 22:00:54 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bernt Talbrant

Ja man kan ju nästan tro det i alla fall...  8)  Swebus 6482 har under vintern testats på Mjuka linjen i Skara som annars normalt trafikeras med DAB med en Scania MaxCi som reserv. Under ca en månad fram tills alldeles nyligen har den sedan använts som "transferbuss" till linje 132 Lidköping-Spiken i samband med ett vägavstängning som gjort att den ordinarie vägen inte kunnat trafikeras - den har därför anslutit med ordinarie buss till/från det aktuella området. Idag fick jag så av en slump se bussen på Laxalinjen i Halmstad under min rast där - se bilden nedan.

Swebus 6482 som Laxalinjen Röd på Brogatan vid Stora torg i Halmstad.

Anton i Axvall

Ja eftersom jag bor nära Skara har jag sett den en hel del där under hösten men kul att få veta att den rullade som matarbussen på Kålland vid vägavstängningen. Hann aldrig ut dit för att titta.  :-\

Johan Hansson

Trevligt, med yttligare en ny buss i stan.
Swebus testade en likadan buss på Laxalinjen i höstas.
Den var lackad med hallandstrafikens lack och var nerlånad från Varberg
Länk från de besöket:
http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=17588.msg123298#msg123298
Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

Mikael T Nilsson

Kul! Fin bild!

Annars är det väl fortfarande Swebus 0820, 1300 och 1301 som huvudsakligen trafikerar tätortslinjerna i Skara?
Här är en bild på vagn 0820.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Bernt Talbrant

Citat från: Norrortsmicke skrivet 28 februari 2009, 14:13:27 PM

Kul! Fin bild!

Annars är det väl fortfarande Swebus 0820, 1300 och 1301 som huvudsakligen trafikerar tätortslinjerna i Skara?
Här är en bild på vagn 0820.

Visst är det så. 0820 var dock tillfälligt i trafik i Lidköping kort före mitt besök där häromveckan.

Mikael T Nilsson

Citat från: Bernt Talbrant skrivet 28 februari 2009, 18:08:10 PM
Visst är det så. 0820 var dock tillfälligt i trafik i Lidköping kort före mitt besök där häromveckan.

Tack för uppgiften! Ja, det finns ju några Maxci-bussar som kvar som flyttas runt mellan städerna där, bl a några i 0800-serien och 4173.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.