Har vi någon Götenebo här?

Startat av Ove Bojarp, 25 februari 2009, 18:49:28 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ove Bojarp

Kan han veta om någon Evert nyligen fyllt 90 år? Jag har nämligen fått mina foton hopblandade vid
framkallning och förstoring av bilder. Jag har haft iväg mina i olika omgångar för tillrättaläggande hos
filmföretaget. 1: returen efter framkallning hade man skickat mig rätta negativ och CD-rom, men fel
bilder och fotoindex, iväg med dem på nytt och beskrev problemet. Fick tillbaka dem igen 2:a gången
exakt samma bilder och problem. På nytt iväg med dem en gång till 27:e maj i fjol, strax innan jag skulle
till Umeå för operation, fick tillbaka fotona igår igen, fortfarande samma problem, fortfarande kvar med
okända personer på foton och indexbild. Nu kunde jag dock få fram att någon i Götene heter
Evert och har fyllt 90 år. Det går att på kassen på ett av fotona utläsa företagsnamnet (Mästers) och
ortsnamnet Götene. Denne Everts gratulanter måste ju sakna dessa kopior på denna Högtidsdag.
Tacksam för all hjälp. 

JAB

Citat från: Ove Bojarp skrivet 25 februari 2009, 18:49:28 PM
Kan han veta om någon Evert nyligen fyllt 90 år? Jag har nämligen fått mina foton hopblandade vid
framkallning och förstoring av bilder. Jag har haft iväg mina i olika omgångar för tillrättaläggande hos
filmföretaget. 1: returen efter framkallning hade man skickat mig rätta negativ och CD-rom, men fel
bilder och fotoindex, iväg med dem på nytt och beskrev problemet. Fick tillbaka dem igen 2:a gången
exakt samma bilder och problem. På nytt iväg med dem en gång till 27:e maj i fjol, strax innan jag skulle
till Umeå för operation, fick tillbaka fotona igår igen, fortfarande samma problem, fortfarande kvar med
okända personer på foton och indexbild. Nu kunde jag dock få fram att någon i Götene heter
Evert och har fyllt 90 år. Det går att på kassen på ett av fotona utläsa företagsnamnet (Mästers) och
ortsnamnet Götene. Denne Everts gratulanter måste ju sakna dessa kopior på denna Högtidsdag.
Tacksam för all hjälp. 

Provade på http://www.birthday.se/sok/?f=evert&c=g%f6tene men hittade bara en 89-åring.

Ove Bojarp

Tack för tipset, den sidan hade jag ingen aning om.

Uffe D

Tacksam för all hjälp. 

Jag är uppväxt i Götene, om du ville maila några bilder så ska jag se om det är någon jag känner igen.

nohlin

returen efter framkallning hade man skickat mig rätta negativ och CD-rom, men fel
bilder och fotoindex,

Om du har fått rätt negativ och CD-rom kan man väl anta att detsamma gäller den andra kunden, Dom borde således ha kunnat beställa nya bilder av fotoföretaget (eller kanske vända sig till ett annat bättre företag). Så det borde inte vara någon större panik för den kunden heller.

För övrigt önskar jag lycka till i jakten på rätt ägare till korten

/nohlin