Helsingborgstrafiken..

Startat av Bussmicke, 25 juli 2007, 20:34:38 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Trevligt! - synd att jag vare sig hade digitalkamera eller bussfotointresse då, men jag hade gärna vart i Helsingborg den tiden! Arriva i alla ära, men lika trevliga o snygga som de här mörkblåa citarovarianterna kan jag inte påstå att de är nu...

Anders K

Det var bökigt att hitta fler på din hemsida, jag gav upp efter en stund! Gick in i bildgalleriet på S som i Swebus (alltför mycket) och H som i Helsingborgstrafiken. Ge gärna direktlänk i fortsättningen.

Walter

Citat från: Anders K skrivet 25 juli 2007, 21:11:51 PM
Det var bökigt att hitta fler på din hemsida, jag gav upp efter en stund! Gick in i bildgalleriet på S som i Swebus (alltför mycket) och H som i Helsingborgstrafiken. Ge gärna direktlänk i fortsättningen.

Pröva gärna Mickes uppdaterat sida, finns på första sidan i bussgalleriet om jag inte minns fel. Trevliga bilder för övrigt
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Bussmicke

Citat från: Anders K skrivet 25 juli 2007, 21:11:51 PM

Sorterar alla efter nummerserier och har gjort så i flera år.
Skulle bli alldeles för många länkar om jag skulle ta med alla sidor som uppdaterats, därför har jag som Walter säger en Uppdateratsida som återfinns under resp. avdelning.
Ex. Klicka på Bussar, längst ned finns uppdaterat och så även med Trafikvardag och alla andra sidor.
Att jag skrev Helsingborgstrafiken i rubriken berodde på att trafiken kallades så och bussarna var märkta så.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Bussmicke

Citat från: Walter skrivet 25 juli 2007, 21:14:38 PM
Pröva gärna Mickes uppdaterat sida, finns på första sidan i bussgalleriet om jag inte minns fel. Trevliga bilder för övrigt

Man tackar, Uppdaterat är skapat för att underlätta att finna vad som är nytt.
Efter 3 månader brukar jag i regel tabort äldre uppdateringar..
//Bussmicke.

Niklas Bygdestam

Trevligt att se bilderna! Verkligen synd att Helsingborg inte kunde få behålla den här snygga mörkblå färgen. Skåne har på de senare åren blivit mer monotont med bara gula bussar på landsbygd och bara gröna i städer. Ingen variation tyvärr
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Cyklisten

Ja, den gröna färgen är fin men tråkig som f... Därför var det kul med Helsingborg och Lund, men nu är det likadant överallt. Men... varför hade de inte satsat på CNG/biogas? Då var ju redan alla Malmös stadsbussar naturgasdrivna.

Walter

Citat från: Cyklisten skrivet 25 juli 2007, 23:56:16 PM
Ja, den gröna färgen är fin men tråkig som f... Därför var det kul med Helsingborg och Lund, men nu är det likadant överallt. Men... varför hade de inte satsat på CNG/biogas? Då var ju redan alla Malmös stadsbussar naturgasdrivna.

Är väl en fråga om tillgång också, nu är ju i varje fall pendeln Höganäs-Hbg-(Landskrona) gasdriven
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

christianm

Citat från: Cyklisten skrivet 25 juli 2007, 23:56:16 PM

Håller med till 100%. Det är trevligt när man låter stadstrafiken ha en egen design, som t ex i Karlstad eller Uppsala.

Karsten

Citat från: Niklas Bygdestam skrivet 25 juli 2007, 23:14:34 PM
Trevligt att se bilderna! Verkligen synd att Helsingborg inte kunde få behålla den här snygga mörkblå färgen. Skåne har på de senare åren blivit mer monotont med bara gula bussar på landsbygd och bara gröna i städer. Ingen variation tyvärr

Men det är ju det som är tanken med ett designprogram, och skånes designprogram är ändå ganska stilrent. Precis som du skriver: grönt i städer och gult på landet. Perfekt! Att det seedan blir tråkigt för oss muppar är egentligen ett icke-problem.