Huvudmeny

Busslink 3842

Startat av Niclas Rosenius, 23 februari 2009, 21:54:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Niclas Rosenius

Busslink 3842 och ett gäng andra bilder är nu uppladdade på Marcel´s sida.

http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p56562238.html

//Niclas

Moderator har ändrat länken så att den blir klickbar

Bussmicke

Trevligt med Busslink 3842.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Niclas Rosenius

Citat från: Bussmicke skrivet 23 februari 2009, 22:44:32 PM
Trevligt med Busslink 3842.

Hmm, tack för påpekandet  ;)

//Niclas

Martin Maltkvist

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 23 februari 2009, 21:54:00 PM
   Busslink 3842 och ett gäng andra bilder är nu uppladdade på Marcel´s sida.

http://touringcarteam-marcel.fotopic.net/p56562238.html

//Niclas
Återigen undrar jag varför Niclas inte länkar bilden så den syns direkt i forumet.
det är väl ändå du som har tagit bilden och då borde det väl inte finnas några hinder?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

virtual1

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 24 februari 2009, 09:53:44 AM
Återigen undrar jag varför Niclas inte länkar bilden så den syns direkt i forumet.
det är väl ändå du som har tagit bilden och då borde det väl inte finnas några hinder?

Tja, kanske för att han inte vill 'slösa' på sitens bandbredd i onödan?

Niclas Rosenius

Citat från: Martin Maltkvist skrivet 24 februari 2009, 09:53:44 AM

Varför skulle jag inte göra så här?

Sidan är inte min men bilden är det.

Men vad gör det att man måste klicka på en länk istället för att kunna kolla direkt på bilden? Är man så lat numer och bekväm?

//Niclas

Martin Maltkvist

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 24 februari 2009, 10:10:09 AM
   Varför skulle jag inte göra så här?

Sidan är inte min men bilden är det.

Men vad gör det att man måste klicka på en länk istället för att kunna kolla direkt på bilden? Är man så lat numer och bekväm?

//Niclas
Lathet är det inte från min sida men jag skulle, så långt det var möjligt, hellre välja att direktlänka då det förhoppningsvis förenklar för de som väljer att öppna inlägget. Bandbredd bör ju gå ju åt oavsett hur man än tittar på bilden så från min sida är valet enkelt.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Nico

Tror heller knappast att sajtens eventuella bandbredd skulle utgöra något större problem under omständigheterna. Däremot håller jag med Martin om att det inte har så mycket med lathet att göra utan att det mera handlar om service helt enkelt. Vill man förmedla något så vinner man nog lättare gehör om man ger lite service så att säga (jämför med hur inropare fungerar på olika nöjesattraktioner) och vill man få fler besökare så gäller det ju att fånga upp dem på bästa sätt.

För egen del kan jag faktiskt erkänna att jag i princip nästan aldrig bryr mig om att kopiera svarta länkar och klistra in dem. Det finns ändå så mycket att läsa på Internet att man kan hålla på i ett par mansåldrar så är inte en länk klickbar så hoppar som sagt även jag faktiskt oftast över dem. Visst kanske man missar intressanta saker, men, men...  :P
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

jocke

lär hålla med.

Kopierar aldrig länkar, om du ska skriva länkar niklas, skriv dom gärna så de blir klickbara iaf :)

så här

http://www.omnibuss.se/forum
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Niclas Rosenius

Citat från: jocke skrivet 24 februari 2009, 12:52:42 PM
lär hålla med.

Kopierar aldrig länkar, om du ska skriva länkar niklas, skriv dom gärna så de blir klickbara iaf :)

så här

http://www.omnibuss.se/forum

Det här var lite mysko, för igår när jag skrev inlägget så fungerade det med klickbar länk, men nu verkar det inte vilja fungera alls när jag skall göra om det.

//Niclas