Huvudmeny

Swebus 5474...

Startat av M224, 23 februari 2009, 17:58:11 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

M224

Välkommen tillbaka till SL-land!  :D

Swebus 5474 vid Flemingsbergs centrum den 23/2-2009 kl 16:41.

Bussmicke

Fotade själv vagnen på 702 i lördags på väg till jobbet.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

bussgrabben

Jag tror inte den är saknad av passagerarna i Umeå. Hur det är bland förarna vet jag inte.

M224

Jag älskar Citaro, det är komiskt att Tyska bussar går bäst i snömodd. Åkte 5470 hem på 172 och den gick som en stridsvagn.  ;)

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

AO

Det är ju trevliga bussar att åka med, synd bara att de stenhårda sätena förstör alltihop...

M224

Citat från: AO skrivet 23 februari 2009, 21:46:32 PM
Det är ju trevliga bussar att åka med, synd bara att de stenhårda sätena förstör alltihop...

Men nästan alla sittdynor i Huddinge/Borkyrkas är utbytta mot tjockare diton.  :)

MGA

Snyggt.. ;)
Men fel teckensnit på skyltningen. Har ej blivit omprogramerad sedan Umeå.

M224

Citat från: MGA skrivet 24 februari 2009, 12:44:14 PM
Snyggt.. ;)

Jag tyckte väl att det var något konstigt med typsnittet!  :D

JAB

Citat från: MGA skrivet 24 februari 2009, 12:44:14 PM
Snyggt.. ;)

Det kommer säkert att åtgärdas snarast  ;)

Mikael Ringmarck

Trevlig bild på helt ok vagn! I augusti skulle denna upp till Umeå och det var ett j***a sjå att få tag i den då man av misstag satt ut den på ett Nynäshamns-omlopp. När den väl ankom Västerhaninge vart det full fart upp mot Umeå.

Cero

Citat från: M224 skrivet 23 februari 2009, 19:00:07 PM
Jag älskar Citaro, det är komiskt att Tyska bussar går bäst i snömodd. Åkte 5470 hem på 172 och den gick som en stridsvagn.  ;)

Varför är det komiskt? Det finns gott om snö och kyla på vintern i Tyskland. Dessutom har ju närliggande Österrike och Schweiz rejäla vintrar och backar så det skulle nog vara underligt om inte noggranna tyskar såg till att prylarna fungerar i snö.

M224

Citat från: Cero skrivet 25 februari 2009, 19:37:25 PM
Varför är det komiskt? Det finns gott om snö och kyla på vintern i Tyskland. Dessutom har ju närliggande Österrike och Schweiz rejäla vintrar och backar så det skulle nog vara underligt om inte noggranna tyskar såg till att prylarna fungerar i snö.

Det var mera menat att jag tycker att det är så mycket snack om att det bara är svenska företag som kan bygga fordon som klarar vinterväglag. Någon som verkligen inte stämmer!

Ersa

Citat från: M224 skrivet 25 februari 2009, 20:14:12 PM
Det var mera menat att jag tycker att det är så mycket snack om att det bara är svenska företag som kan bygga fordon som klarar vinterväglag. Någon som verkligen inte stämmer!

Tyskar och polacker bygger bussar som passar det svenska vinterväglaget väldigt bra. ;D
Svenskar bygger bussar som passar medelhavsvinterväglag bra. ;)

Måns Johannesson

Synd bara att det inte finns någon värme att tala om. Citaro är definitivt den vagn jag inte vill åka med när det är kallt ute.

/Måns