Huvudmeny

Swebus 3815

Startat av Jocke Selling, 19 februari 2009, 22:37:12 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jocke Selling

Rast vila på Lindvalls i morse, själv hade jag 5453 och långstyrning till Tierp och Söderfors  ;D

En relik som denna måste dock förevigas.

RoTe

3815 tycker jag är lite fulsnygg. Den ser klart annorlunda ut med lutande vindruta. Har tyvärr ej haft tillfälle att få köra den än.

Stefan P

Hej

Finns det inte tre sådana i Uppland, 3814, 3815 och 3816?

mvh Stefan P

Danne B.

Citat från: RoTe skrivet 20 februari 2009, 03:50:54 AM
3815 tycker jag är lite fulsnygg. Den ser klart annorlunda ut med lutande vindruta. Har tyvärr ej haft tillfälle att få köra den än.

Men nu har du gjort det, eller hur? För visst var det denna du snackade om på telefon inatt...? :)

//Danne

RoTe

Citat från: Danne B. skrivet 22 februari 2009, 07:44:55 AM
Men nu har du gjort det, eller hur? För visst var det denna du snackade om på telefon inatt...? :)

//Danne

Japp, efter att ha konstaterat att 5042 var iskall och hade oljud från motorn fick 3815 bli reserv ett varv på Gimo. Den gick kanon om än en lite känslig färdbroms. Efter Gimovarvet blev det till att få igång 5042 och provköra så den gick vilket den gjorde. Så den fick stå 90 minuter på tomgång med värmare igång för att tina upp den från -5 invändigt till plus 8 så den gick att köra. :)

Jonas Gustafsson

Citat från: JoSe skrivet 19 februari 2009, 22:37:12 PM

En relik som denna måste dock förevigas.

Ser man på, en gammal Göteborgare.
//Jonas G
Gymnasielärare av årgång -71 som gillat bussar sedan barnsben men också har flera andra intressen, t. ex. att spela & sjunga.