Permanen syn eller bara tillfällig?

Startat av at1981, 18 februari 2009, 18:46:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jo

Citat från: homer skrivet 18 februari 2009, 22:44:03 PM
bussarna har ingenting med vagnbrist att göra, det har med Sl's sittplatsgaranti att göra, och det är Sl som står för notan inte swebus (interbusarna alltså) den inlånade etanolen samt utb-vagnarna är kanske vagnbrist de vet jag inget om...

Sedan är väl inte bussarna anpassade till sittplatsgarantin i aktuellt område. B9S är ju inköpta för att ta få sittande och många stående. Ska man erbjuda alla sittplatser kan man ju lika gärna köra boggie om man nu måste ha lågentré.

Börje

Citat från: Jo skrivet 19 februari 2009, 07:41:24 AM
Sedan är väl inte bussarna anpassade till sittplatsgarantin i aktuellt område. B9S är ju inköpta för att ta få sittande och många stående. Ska man erbjuda alla sittplatser kan man ju lika gärna köra boggie om man nu måste ha lågentré.

Väl talat! Av denna anledning är det en gåta för mig att man väljer att köra B9S på 433/434 (Ramsmoragaraget) på helgerna när man inte behöver. Så här års går det bra, men om två månader är det full rulle igen och man får stående på Stavsnäsvägen. Waxholmsbolaget brukar förresten önska att deras turer (som de har beställt) körs med "riktiga" ledvagnar.

Nico


Tyvärr är ju 'riktiga' ledvagnar på väg ut och kommer nog att bli en bristvara framöver. Visst kommer man kanske att kunna ha vissa specialbeställningar framöver till några av garagen med linjer i ytterområdena, men samtidigt så blir det problem att få bussar som är flexibla och går att använda på samtliga linjer inom ett visst trafikområde. Får t.ex. Björknäs trafikområde fler linjer med krav på lågentré så kommer de nog att få svårt att få till det.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman