Permanen syn eller bara tillfällig?

Startat av at1981, 18 februari 2009, 18:46:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

at1981

Hejsan!

Kommer detta att bli en permanent syn eller bara tillfällig?
[
Med vänliga hälsningar Alexander T (at1981) från Södra Kopparmora ute på Värmdö i Södra Uppland.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Simon Bertilsson

Exakt vad är det som är tillfälligt? Bussen, linjen, gatan, chauffören( :-X), lastpallarna eller....?

JDS

Bussen, tror jag. Björknäs är inte direkt ett Scania-garage...

Cero

Trevligt med lite Scania åt Nacka-/Värmdöhållet. Tänk att lacka den gul och svart oxå.... :D Den ser för övrigt förvånansvärt matt ut i lacken eller är det fotot som luras. Det är väl inte mer än ett år sedan denna fick sin röda kostym.

Nico

Jo du, få se hur poppis de skulle bli under en riktig snövinter... 

Vad gäller lacken så märks det att borstarna tar alldeles för bra, inte bara lorten ryker utan även lacken.  :P
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Karsten

Antalet turistbussar har blivit färre, i stället rullar de vita utbildningsbussarna och denna mer på de mer eller mindre slumpvisa extraturerna som ingen ännu lyckats förklara vad de gör för nytta.

Om ni vet vad syftet är med dem får ni gärna berätta det..

Fredde

Citat från: Karsten skrivet 18 februari 2009, 20:10:04 PM
Antalet turistbussar har blivit färre, i stället rullar de vita utbildningsbussarna och denna mer på de mer eller mindre slumpvisa extraturerna som ingen ännu lyckats förklara vad de gör för nytta.

Minimera antalet stående i bussarna är min gissning...

Mattias

Tragiskt att en buss som var redigt fräsch och fin för mindre än två år sen kan se ut så här nu... ???
Swebus 6736 070522:
http://www.svenskbusshistoria.se/images/T/TUD061.jpg

Men så var den ju inte en nollåtta då heller... :-X

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header

homer

Citat från: Mattias skrivet 18 februari 2009, 20:23:47 PM
Tragiskt att en buss som var redigt fräsch och fin för mindre än två år sen kan se ut så här nu... ???
Swebus 6736 070522:
http://www.svenskbusshistoria.se/images/T/TUD061.jpg

Men så var den ju inte en nollåtta då heller... :-X

//M

man ska komma ihåg att röd färg inte är särskilt smickrande för något fordon... vill man ha en röd bil eller för den delen en buss att se fräsh ut måste man ligga på med polermaskinen och vaxet

att sen lackeraren struntade i de svarta runt strålkastarna gör ju att bussen ser mer begagnad ut än den är.

Mange_buss

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 18 februari 2009, 18:53:04 PM
Exakt vad är det som är tillfälligt? Bussen, linjen, gatan, chauffören( :-X), lastpallarna eller....?

Tror det är elsladdarna fastsatta på betongtaket  ;) De kan väl aldrig vara bra  ;D

Mathias Rickman

trevlig att de två scaniorna har fått en ny hudfärg i ställer för gula

Peter Rost

Citat från: Karsten skrivet 18 februari 2009, 20:10:04 PM

Är väl en kostnadsfråga, billigare att köra med egen vagnpark än att hyra in från andra aktörer, vid fordonsbrist.

/Peter

homer

Citat från: Peter Rost skrivet 18 februari 2009, 21:46:37 PM
Är väl en kostnadsfråga, billigare att köra med egen vagnpark än att hyra in från andra aktörer, vid fordonsbrist.

/Peter

bussarna har ingenting med vagnbrist att göra, det har med Sl's sittplatsgaranti att göra, och det är Sl som står för notan inte swebus (interbusarna alltså) den inlånade etanolen samt utb-vagnarna är kanske vagnbrist de vet jag inget om...

Peter Erret

Då det gäller "sittplatsgarantin" så fick jag i förrgår på turen, linje 474 kl 19:32, ha ståplatser, max 10 pers till, så var bussen full vid Slussen, detta hade också observerats tidigare av en trafikledare från Busslink som ofta åkte denna tur. Detta meddelade jag vid min start idag. Genast så satte man in en förstärknngsbuss 2 min innan min avgång idag. Alla fick sittplatser, detta kallar jag vakenhet från våran driftledning, grattis. / Peter  :D