Tågersättningar i Mjölby

Startat av Staffan Sävenfjord, 24 juli 2007, 19:30:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Staffan Sävenfjord

Under tiden 14 juli - 12 augusti är järnvägen Mjölby-Motala avstängd för utbyggnad till dubbelspår. Bussar ersätter på sträckan under tiden. Från början var det beställt två bussar till varje avgång men det visade sig alltför bra tilltaget så nu är det en buss till varje avgång måndag-torsdag medan det är två till de flesta fredag-söndag.
Ersättningstrafiken körs av Blåklintsbuss och Vadstena Buss med lika mycket var. Under lördagen och söndagen körde de första med denna buss. Skyltningen är dock lite felaktig, eftersom det är Tågkompaniet som kör tågen numera.

För övrigt användes turistbussar och en Ö-traflackerad Euroliner.

Sista dagen kom en förare först med en Irizar Century, men denna behövdes på annat håll eftersom det var mycket folk på båtanslutningarna till Stockholm. Så han bytte den mot ovannämnda B9S men efter ett varv kom han med det verkliga lyxskeppet:

Själv tillbringade jag tre trevliga dagar i Mjölby med att övervaka ersättningstrafiken. Det fungerade bra och den anpassade tidtabellen fungerade bra.

Magnus_J

mycket trevlig miljö. där har man gått förbi många gånger,
bodde i husen precis bakom stadshotellet.

Staffan Sävenfjord

Och själv bodde jag över på Stadshotellet. Antagligen då med utsikt över huset där du bodde, eftersom jag bodde i annexet. Ett bra hotell och det var ju nära till jobbet. Fast dyrt. 755 kronor för ett enkelrum i juli är ganska mycket. Men jag betalar ju inte själv...