Huvudmeny

Påstigande Bjästa

Startat av Ante, 16 februari 2009, 18:19:44 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ante

Byberg & Nordin 1, Bjästa den 14/2

Niclas Rosenius

Härligt vinterbild.

Önskar att vi hade lite mer snö här nere.

//Niclas

Bussmicke

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 16 februari 2009, 18:32:41 PM
Önskar att vi hade lite mer snö här nere.
//Niclas

På ett vilkor, minst -10 grader så inte vägsaltet hjälper.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Patrik

Citat från: Bussmicke skrivet 16 februari 2009, 18:57:27 PM
På ett vilkor, minst -10 grader så inte vägsaltet hjälper.

Men då hade ju inte du lämnat lägenheten...

Bussmicke

Citat från: Patrik skrivet 16 februari 2009, 19:04:52 PM
Men då hade ju inte du lämnat lägenheten...

Jo, för då hade jag sluppit skitiga bussar i slask
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

yngrot

Vi har -13 nu så bara ut med dig nu.. :D
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Yujin Zhang

Ja den bussen har man åkt med hem på natturen från Umeå till huvudstaden. Visserligen inga fel på vagnen (eller företaget för den delen) i sig, men själva konceptet finns ganska mycket att diskutera. Fullsatt buss (0 lediga stolar var det faktiskt) med en dam som hade lust att berätta halva sitt liv sen hon gick på i Gallsäter och intog sista platsen. Jaja, det finns roligare sätt att åka (läs: tåg!). ::)

Ante

Citat från: Yujin Zhang skrivet 16 februari 2009, 23:33:53 PM
Ja den bussen har man åkt med hem på natturen från Umeå till huvudstaden. Visserligen inga fel på vagnen (eller företaget för den delen) i sig, men själva konceptet finns ganska mycket att diskutera. Fullsatt buss (0 lediga stolar var det faktiskt) med en dam som hade lust att berätta halva sitt liv sen hon gick på i Gallsäter och intog sista platsen. Jaja, det finns roligare sätt att åka (läs: tåg!). ::)

Nu var det väl kanske inte Ybuss fel att hon berättade halva sitt liv för dig ;) Till nästa buss ska vi ordna ljudisolerade burar där vi placerar varje passagerare ;)

Krille

Sist jag åkte tåg (sovvagn till Stockholm) klev det in en gubbe i min hytt som luktade som en vandrande soptipp.
Fick stå ut med odören från Vännäs till Stockholm.
Då hade jag helldre sällskapat med en pratsam dam!

/K

Jonas Strömblad

Citat från: Krille skrivet 17 februari 2009, 19:59:04 PM
Sist jag åkte tåg (sovvagn till Stockholm) klev det in en gubbe i min hytt som luktade som en vandrande soptipp.

Vad gjorde han i din hytt? Hade du inte låst dörren?  ;)
Egen kupé e guld  :)
/J

Ersa

Många är de Västerbottningar som längtar till Botniabanans invigning. :)