Lite Örby [3 SL-bilder]

Startat av christianm, 24 juli 2007, 19:10:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

christianm

Allting har en ände, även fotopromenader. Dagens i Örby.

Örby bar och kök är en nyfunnen pärla i Söderort. Fyra sorters fatöl och en uteservering där man kan bussmuppa medan man avnjuter sin brygd ger 4  stoppknappar i betyg.

Kvarne

Citat från: christianm skrivet 24 juli 2007, 19:10:14 PM

Örby bar och kök är en nyfunnen pärla i Söderort. Fyra sorters fatöl och en uteservering där man kan bussmuppa medan man avnjuter sin brygd ger 4  stoppknappar i betyg.

Just denna bar och kök, Den heter f.ö Hildas Kolgrill, var tidigare en Videobutik. I denna videobutik utspelade sig en kallblodig avrättning i undre världen för några år sedan. En Iskall torped(troligen) klev helt sonika in och avrättade offret. Riktigt läskigt... :o :-\ >:( :(

Edit: Upptäckte nu att du inte syftade på Hildas utan på just Örbys Bar & Kök. Sorry, My bad  :-[ ::), men trots det har det begåtts ett vidrigt mord där Hildas numera huserar...
Mvh Kvarne
-----------------------------------------------
You know I love you but I just can't take this
You know I want you, but I'm in too deep

Björn Forslund

Det var värst...käkade på krogen med min dam när vi hade en liten arkeologisk promenad och tittade var spårvagnslinje 19 vände en gång i tiden. Det var bakom skolan i bakgrunden. Alltjämt ser man var spårvägslinjen gick för snart 60 år sedan, där går en parkväg numera.

M224

Som vanligt Christian, mycket trevliga bilder. Nu har 165 blivit min nya hemmalinje så jag är extra glad för dessa. Har åkt 165 tre gånger i dag. Kvarne är du hemma nu? Jag spanar men ser dig inte.  :D