Huvudmeny

Swebus Ekerö Märsta

Startat av Stefan P, 16 februari 2009, 16:10:24 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Stefan P

Hej

Är det någon som vet vart bussarna på ovanstående orter skall ta ivägen?

mvh Stefan P

Frippe Fribas

Det har varit uppe flera gånger på forumet, just nu hittar jag dock ingen passande tråd, men en stor del av bussarna kommer inte att fortsätta rulla varken för Swebus eller Arriva.
Det har talats om att några Scanior i Märsta tas över av Arriva och att några av blåbussarna på Ekerö får flytta till Botkyrka.
Majoriteten av bussarna hamnar nog på Hölö eller någon lämplig exportfirma.

Mer djuplodande info finner du exempelvis i denna tråd.
//Fredrik

virtual1

Citat från: Fredrik Gelin skrivet 16 februari 2009, 20:29:15 PM
Det har varit uppe flera gånger på forumet, just nu hittar jag dock ingen passande tråd, men en stor del av bussarna kommer inte att fortsätta rulla varken för Swebus eller Arriva.
Det har talats om att några Scanior i Märsta tas över av Arriva och att några av blåbussarna på Ekerö får flytta till Botkyrka.
Majoriteten av bussarna hamnar nog på Hölö eller någon lämplig exportfirma.

Mer djuplodande info finner du exempelvis i denna tråd.
//Fredrik

Finns en hel del som knappast går till skrot utan "borde" flyttas om, t.ex. alla Vallentunavagnar i 52XX samt 56XX-serien, kan tänka mig att 4590
kanske får nytt liv i Sthlm nånannstans med!

markuz85

56xx kommer antagligen att hamna i Södertälje tillsammans med 4748, 4762 och deras likar.

HB

Citat från: virtual1 skrivet 16 februari 2009, 21:17:26 PM
Finns en hel del som knappast går till skrot utan "borde" flyttas om, t.ex. alla Vallentunavagnar i 52XX samt 56XX-serien, kan tänka mig att 4590
kanske får nytt liv i Sthlm nånannstans med!

Riktigt, dock kommer 4590 att bli kvar i Märsta för att förhyras av ny entreprenör under övergångsperiod. /Henrik/

HB

Citat från: markuz85 skrivet 16 februari 2009, 22:01:42 PM
56xx kommer antagligen att hamna i Södertälje tillsammans med 4748, 4762 och deras likar.

Riktigt. /Henrik/

Bussmicke

Citat från: markuz85 skrivet 16 februari 2009, 22:01:42 PM

Avser man slå ut 415x samt 0572 och ev fler?
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: HB skrivet 16 februari 2009, 22:16:39 PM
Riktigt. /Henrik/

Synd - hade hoppats på att de skulle fått gjort sällskap med 5554 i Huddinge/Botkyrka...

HB

Citat från: virtual1 skrivet 16 februari 2009, 22:39:59 PM
Synd - hade hoppats på att de skulle fått gjort sällskap med 5554 i Huddinge/Botkyrka...

Du får glädja dig åt att dom hamnar i grannområdet. :)

HB

Citat från: Bussmicke skrivet 16 februari 2009, 22:38:40 PM
Avser man slå ut 415x samt 0572 och ev fler?

Ja. Samtliga befintliga normalbussar där kommer att försvinna. Så ut och fota nu. /Henrik/

Fredde

Är det planerat var samtliga blåa vagnar kommer att fördelas?

virtual1

Citat från: HB skrivet 16 februari 2009, 23:24:01 PM
Ja. Samtliga befintliga normalbussar där kommer att försvinna. Så ut och fota nu. /Henrik/

Nåt tips på var man kan hitta 4156 lättast? - aldrig sett den under mina otaliga Södertäljebesök :-(

Bussmicke

Citat från: virtual1 skrivet 16 februari 2009, 23:32:44 PM
Nåt tips på var man kan hitta 4156 lättast? - aldrig sett den under mina otaliga Södertäljebesök :-(

Telefon telefon telefon...

Den kom körandes förbi när jag väntade på annat, dock var denna vagn inte den jag hoppades på då utan 38xx-led.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

HB

Citat från: Fredde_J skrivet 16 februari 2009, 23:29:48 PM
Är det planerat var samtliga blåa vagnar kommer att fördelas?

Ja, det blir en mix av olika platser. Några bli kvar, några till Nacka/Bokyrka/Ekerö samt några bort helt. /Henrik/

Peter Rost

Har vagnbristen i Nacka/Värmdö lindrats något?

/Peter