Huvudmeny

VL Västerås

Startat av Bussmicke, 16 februari 2009, 10:25:42 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Stefan P

Hej

Tack för fina bilder från en stad man bott i. Till frågan jag såg bland bilderna en strajpad buss, jag har för mig att någonstans mellan 85 - 89 fanns en buss strajpad efter kaffebolaget i Västerås? Är det någon som vet något om denna buss och har bilder på den skulle jag vara tacksam?

mvh Stefan P

yngrot

Trevligt med lite V-L bilder...finns det ingen buss snackare i Västerås??? eller rättare sagt nån som fotar??
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Bussmicke

Det var någon som fotade där tidigare, vet inte var han tog vägen.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

v-aros

Hejsan!

Kul med lite bilder hemifrån! Snyggt!

Bussen som gjorde reklam för Luxus kaffe var VL 208, LZH 348, CR112-83. Har bilder från -86 på den, men vet inte riktigt hur länge den var målad eller stripad. Har tyvärr ingen skanner än, någon som har tips på någon bra? Får väl återkomma när jag kan börja skanna...

Mvh v-aros

Peter Öden

Hej !

Trevliga biulder du tagit Micke i Västerås.

Kan tillägga att VL nyligen införskaffat 6 VW Kutsenits med inv.nr 27-32 !

Mvh Peter Ö

Svemicke

Kul med bilder från Västmanland. Är det VL eller VL Du haft som syfte att fota?  :D

För er som inte hängde med på min lilla vits där så betyder väl VL både Västmanlands Länstrafik och Västerås Lokaltrafik?
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

D021

Citat från: v-aros skrivet 18 februari 2009, 19:53:52 PM
"Skannat" direkt med mobilkamera, därav kvalitén...

Mvh v-aros.

Fel bild kanske  :)?

RoTe

Cykelhållare i fronten ska det vara!  8)

v-aros

Nu ska det väl bli rätt bild igen!

VL 208 vid ändhållplats Bäckby N. någon gång -86

Mvh V-Aros!

Stefan P

Hej

Titta där bussen, den har man kört många gånger kul att få se en gammal bekant buss.

mvh Stefan P

Erol

Kommer komma bilder från mig ifrån Västerås.. Var där och fota igår och idag.

D021

Citat från: v-aros skrivet 12 mars 2009, 16:51:48 PM
Nu ska det väl bli rätt bild igen!

VL 208 vid ändhållplats Bäckby N. någon gång -86

Mvh V-Aros!

Tack! Snygg  :)!

Fredde

Udda typsnitt för linje nummer för dessa Scanior, var det valfritt med olika typsnitt på denna tid eller fixa trafikbolagen egna rullar?

Karlstad, Örebro samt Stockholm hade mer "feta" siffror... Om jag inte minns helt fel så hade någon stad även siffror i svart färg med vit färg ist bredvid...  Kommer inte ihåg vilken stad det var med detta fenomen (jag såg det i en gammal trafikskolebok)

Mattias

Citat från: Fredde skrivet 12 mars 2009, 22:10:54 PM
Udda typsnitt för linje nummer för dessa Scanior, var det valfritt med olika typsnitt på denna tid eller fixa trafikbolagen egna rullar?

Karlstad, Örebro samt Stockholm hade mer "feta" siffror... Om jag inte minns helt fel så hade någon stad även siffror i svart färg med vit färg ist bredvid...  Kommer inte ihåg vilken stad det var med detta fenomen (jag såg det i en gammal trafikskolebok)

Kan det vart Kalmar?

//M
http://youtu.be/bPaGkHZBeEw
---------------------
Klicka gärna vidare till min Facebookgrupp: Scania CR Bussar.
https://www.facebook.com/groups/350135515662755/?ref=group_header