4 Bergkvarabussar - på rad!

Startat av Sundås, 15 februari 2009, 22:53:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Sundås

Jeppe hann före med att döpa en tråd till exakt samma sak som jag tänkt! Fick modifiera lite ;)

En av chaufförerna var tydligen läsare av forumet berättade han för mig, kanske vågar han ge sig till känna? :)

Anledningen till att bussarna stod där de stod var att alla ungdomar de skjutsat dit var på teater..

// Sundås
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

aero01

;D Jo då visst vågar jag  ::) blir nog mitt första inlägg med om jag ej kommer i håg fel ....
fina bilder men synd att "min" pärla för dagen va vit ... som snö :D har ej rattat dom gula pärlorna än.

Peter L

Trevliga bilder!

En liten OT-fråga: Får man verkligen köra med skolskyltarna utanför denna specifika verksamhet? Har ett vagt minne av att det inte är tillåtet, men det var sådär 100 år sedan...  ;)

Sundås

Citat från: Peter L skrivet 16 februari 2009, 09:36:39 AM
Trevliga bilder!

En liten OT-fråga: Får man verkligen köra med skolskyltarna utanför denna specifika verksamhet? Har ett vagt minne av att det inte är tillåtet, men det var sådär 100 år sedan...  ;)

Är det inte så att är huvuddelen av passagerarna skolbarn så ska skyltarna vara nere oavsett?
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Busstobbe

I Tunga Boken finns följande att läsa om skolskyltar:

"De får (och bör) dessutom användas vid skolresor, studieresor och dylikt."

tobias-säffle2000

Peter L

Citat från: Busstobbe skrivet 16 februari 2009, 12:53:45 PM
I Tunga Boken finns följande att läsa om skolskyltar:

"De får (och bör) dessutom användas vid skolresor, studieresor och dylikt."

Det låter ju bra! Betyder "användas" dessutom att man ska aktivera blinkfunktionen vid av- och påstigning?