Huvudmeny

Handen

Startat av Jonas Strömblad, 15 februari 2009, 19:30:14 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas Strömblad

En lördagsbild från Handen på Busslinks H20A 5633  :)
/J

homer

men lite felskyltad va

Jonas Strömblad

Jag lyckades ta bilden precis i det ögonblicket bussen skyltade om från 865 till 840  :D
Såg igår att, åtminstone på lördagar, är det genomgående bussar på 840 och 865. Lagom linjelängd på knappt 90 minuter enkel väg. Kanske läge att göra om de två linjerna till en 170-linje?
/J

Börje

Citat från: Jonas Strömblad skrivet 15 februari 2009, 20:11:32 PM
Jag lyckades ta bilden precis i det ögonblicket bussen skyltade om från 865 till 840  :D
Såg igår att, åtminstone på lördagar, är det genomgående bussar på 840 och 865. Lagom linjelängd på knappt 90 minuter enkel väg. Kanske läge att göra om de två linjerna till en 170-linje?
/J

Aha, intressant! Det kanske är en bidragande orsak till att 840 reglerar i 32 minuter i Nacka Strand på lördagar. Men hur får man till en godkänd pisspaus i Nacka Strand? Eller gör man avlösningar i Handen?

Jonas Strömblad

På turen jag åkte igår var det förarbyte vid Handengaraget. Vet inte om det är så på alla turer. Finns det ingenstans att ta vägen i Nacka Strand?
/J

homer

Citat från: Börje skrivet 15 februari 2009, 20:38:10 PM
Aha, intressant! Det kanske är en bidragande orsak till att 840 reglerar i 32 minuter i Nacka Strand på lördagar. Men hur får man till en godkänd pisspaus i Nacka Strand? Eller gör man avlösningar i Handen?

NAST har åtminstånde förut varit godkänd som paushpl man har haft tillgång till toaletter på nått av företagen, kommer inte ihåg vilket...

Frippe Fribas

Var det inte på kafét på hörnet i anslutning till hållplatserna?
Jag är dock osäker eftersom det trots allt var närmare två-tre år sedan jag körde linjen...
//Fredrik

Marc

På vår tid var det dåvarande Ericsson-huset som hade toan.
Rakt framför 840ans hållplats, sedan till höger om långa trappan och utsiktsaltanen.

Matte

Citat från: Marc skrivet 16 februari 2009, 05:42:22 AM
På vår tid var det dåvarande Ericsson-huset som hade toan.
Rakt framför 840ans hållplats, sedan till höger om långa trappan och utsiktsaltanen.

Japp det har du alldeles rätt i. Men sedan Ericsson flyttade så är det Birgittas Kafe/Konditori som står för Paus lokal med godkänd toa. Men så finns Volvo handlaren som också förare får gå på toa på. Vet inte hur det funkar på Lördagar då jag har en kännsla att NAST är rätt dött efter som det är mera ett kontorslandskap och inte öppet på Lördagar lika så med Volvo Handlaren. Men personligen så stannar ha hellre kvar nere vid NAST. Tror att jag inte helt vet vart Volvo Handlaren ligger och vill inte ge mig ut på en tur där jag inte hittar korrekt.