Huvudmeny

Vilken stad/bolag?

Startat av Anders Lundén, 14 februari 2009, 10:22:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén

Vilken/vilka städer/företag har haft denna stolsklädsel i sina bussar?
Det är ingen bildgåta där jag har svaret utan jag vill ha gärna ha hjälp med svaret. Finns det sedan någon som med bilder på aktuella bussar kan illustrera det hela så är det ännu roligare. Dynan på bilden är fabrikat Vogel.

Undrar också om någon har bild att visa på inredningen i en grön Skånebuss?

Tack på förhand
Anders

Simon Bertilsson

Rickardo

Visst är det Blekinges gamla stolsklädsel som fanns längre tillbaka i tiden.

Här är en bild invändigt på en av Veolias 7500or i Malmö. Dessa stolar har en benägenhet att lossna och är inte speciellt sköna enligt min personliga uppfattning.

/Rickardo

Niclas Rosenius

Citat från: Anders Lundén skrivet 14 februari 2009, 10:22:21 AM
Det är ingen bildgåta där jag har svaret utan jag vill ha gärna ha hjälp med svaret. Finns det sedan någon som med bilder på aktuella bussar kan illustrera det hela så är det ännu roligare. Dynan på bilden är fabrikat Vogel.

Tack på förhand
Anders

Vi på GUB har denna klädsel på dom äldre bussarna.

//Niclas

Mattias Andersson

Citat från: Anders Lundén skrivet 14 februari 2009, 10:22:21 AM

Tack på förhand
Anders

Jag är övertygad om att vi har dem i våra spårvagnar M31.

Ev i Den Oudsten bussarna med ???

Ser fram emot rätt svar på detta.

Cyklisten

Jag har ingen bra bild på M31:ans interiör, men jag minns att det var mest prickar på en blågrön bakgrund.

Mattias Andersson

Citat från: Cyklisten skrivet 14 februari 2009, 20:00:03 PM
Jag har ingen bra bild på M31:ans interiör, men jag minns att det var mest prickar på en blågrön bakgrund.

Jag gogglade runt litegrann,men lyckades inte hitta nån bra bild från insidan..
Märkligt man inte har koll som kör nästan 85-90% M31 :)
Fast jag är nog med på ditt resonemang ang prickarna,men tygfärgen är garanterat den samma
som på bilden här,emed jag reagerade.
Får i värsta fall vänta till på måndagmorgon om ingen med säkerhet svarar rätt under helgen :)

Fredde

Muk

Blekinge har väl aldrig haft speciella krav på klädseln, så då har det väl blivit lite hipp som happ.

Anders Lundén

Tack alla för svar.

Om jag vågar mig på en sammanfattning så kommer den av mig visade dynan från en gammal Uppsalabuss. Dynorna(som nu sitter som "reservdynor" i en SL-buss) är från skroten i Hölö och några Uppsalabussar har väl hamnat där senaste åren?!
Göteborg o Blekinge som också varit på tal verkar som att de har liknande klädslar men ej exakt som denna.

Tack också Rickardo och Fredde för Skåne resp Blekingebilderna.

// Anders

Brollan

Tycker mig känna igen klädseln från GS Scaniabussar 31-33 som ursprungligen kommer från Skaraborg.

Jan

Citat från: Fredde_J skrivet 15 februari 2009, 03:03:23 AM
Njäe, Swebus 5167 som är en fd Blekingebo ser ut såhär:

Denna klädsel var krav när Swebus körde i Blekinge.
I branschen i 40 år

Mikael Ringmarck

Swebus Bromma fick två Omnilinkar med nummer 1305 och 1306 från Lidköping för några år sen, dessa bussar har denna inredning. De är båda fd. Söne trafik om jag inte missminner mig. Rullar numera i Botkyrka, kanske i detta trafikområde du tagit bilden?

Ingemar

Det är helt klart en gammal skaraborgsklädsel, vi har exakt samma i Söne buss i göteborg 23 (EJJ555) och 26 (EJH665), som båda är skaraborgsvagnar.
MVH Ingemar
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg