Även en B9S funkar som Cykelbuss..

Startat av Bussmicke, 24 juli 2007, 00:03:21 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Fredde

Trevliga bilder, ser fram emot mer!

Så dom fick med sig 6167 ner dit... 8)

Någon som vet "kraven" på bussarna som kör ersättning för pendeltågen? Och tunnelbanan? Variera det beroende på sträcka eller hur brukar man skriva om det?

/Fredde

Bussmicke

Fler bilder laddas strax upp på hemsidan.
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jonatan

Snyggt bildspel på lastning av en (av totalt 2) cyklar i baggageutrymmet. Men vad är det för pajas från Swebus som försöker hjälpa till. ;) Kunde du inte redigera lite... / J

Karsten

Sicken pajas, gympadojjer till uniformen!!! Jag rycker in som uniformspolis eftersom hr Strömblad inte agerar.

Karsten - hemkommen efter 10 timmar B9S

kristoffer

Synd att du inte fick en bättre bild på Busslink 5401  :)
/ Kricke

Bussmicke

Citat från: Karsten skrivet 24 juli 2007, 23:26:26 PM
Sicken pajas, gympadojjer till uniformen!

Som om det spelar nån roll, känns inte världsviktigt..  :)
//Bussmicke.

Magnus_J

Citat från: Bussmicke skrivet 25 juli 2007, 02:31:08 AM
Som om det spelar nån roll, känns inte världsviktigt..  :)

sant. Så länge inte arbetsgivaren står för skor får man inte begära för mycket.

Jonatan

Citat från: Magnus_J skrivet 25 juli 2007, 03:38:40 AM

Är ju nästan helt svarta iaf. Speciellt på sommaren tycker jag det är ok med lite mer bekvämlighet. Och skorna på en bussförare känns som sagt inte som det viktigaste.

Nu bär det av till garaget igen för tomning ner till Nynäs / J.

Wolfie

Jag tycker mig minnas att en varm sommar så blev det sandaler för min del när jag körde. Såhär i efterhand kanske man kan tycka att det inte var varken särskilt snyggt eller trevligt, men vad gör man inte för att fötterna inte ska räknas som kemiska vapen när man tar dem ur skorna.

Ingemar

Citat från: Wolfie skrivet 25 juli 2007, 11:17:09 AM
Jag tycker mig minnas att en varm sommar så blev det sandaler för min del när jag körde. Såhär i efterhand kanske man kan tycka att det inte var varken särskilt snyggt eller trevligt, men vad gör man inte för att fötterna inte ska räknas som kemiska vapen när man tar dem ur skorna.
Svarta sandaler tillsammans med SVART strumpor funkar tycker jag. Tillräckligt diskret för att ingen som inte tittar väldigt noga skall störa sig, samtidigt som fötterna mår bra!
Kör, tvättar, servar, lagar och trafikleder bussar för Söne Buss i Göteborg

Wolfie

Citat från: Ingemar skrivet 25 juli 2007, 12:11:17 PM
Svarta sandaler tillsammans med SVART strumpor funkar tycker jag. Tillräckligt diskret för att ingen som inte tittar väldigt noga skall störa sig, samtidigt som fötterna mår bra!

Fast strumpor i sandaler är en av modets största faux pas, fast man har ju gjort bort sig redan från början så det kanske inte gör så mycket.

Ersa

Citat från: Karsten skrivet 24 juli 2007, 23:26:26 PM
Sicken pajas, gympadojjer till uniformen!!! Jag rycker in som uniformspolis eftersom hr Strömblad inte agerar.

Karsten - hemkommen efter 10 timmar B9S

Attans. Jag hann inte skriva en kommentar själv - fylld med 100% avsiktlig dubbelmoral  ;)

Ersa

Cykel i litet bagageutrymme?
Låggolv på flera mil långa linjer?
Nej.... SL kan se här och lära sig hur en landsbygdsbuss bör vara utrustad på bakstammen:

Ersa

Kommer det uniformsskor och en riktig skärmmössa ska jag utan dröjsmål kvittera ut dessa och bära dem med stolthet. Snålar man in på uniformdetaljer blir det bl.a svarta sandaler (med svarta strumpor) på sommaren. Man får den kvalitet man betalar för.