Marks XCO291 i nya kläder

Startat av Frippe Fribas, 10 februari 2009, 21:01:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Frippe Fribas


Marks Limousine XCO291 har enligt Transportstyrelsen flyttat till Flygbussarna 1/12-08, men såg påfallande nylackad ut när jag hittade den i Råsta.
Är det förresten någon som har FACCs inv. nr. på denna?
//Fredrik


Niclas Rosenius



   Så här såg den ut innan omlackningen.

   

   Och har aldrig sett bussen utan "ryggsäck" tidigare. Här med två olika.

   

   

    //Niclas

   

michael k

den där hämtade jag ny hos neoplan
när jag kom stog de och målade på den ;D
jag vet inte hur många ggr den stannat pga av växellådan
men efter den stannade för mig i rödby stog den två veckor på värkstad
men de hittade faktiskt ett gäng bultar som var inskruvade i elhärvan
avs skit

Martin Maltkvist

Citat från: michael k skrivet 11 februari 2009, 11:36:33 AM
Klipp klipp...
jag vet inte hur många ggr den stannat pga av växellådan
men efter den stannade för mig i rödby stog den två veckor på värkstad
men de hittade faktiskt ett gäng bultar som var inskruvade i elhärvan
avs skit
Så det är inte AS-Tronic i bussen?
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

michael k

jo det är det jag blandar ihop junket
fast bägge är  ju konstruerade för att göra värkstaden rik

yngrot

Fast bultar i elhärvan är ju ingen hit...  vi fick en MaxCi tillbaka efter en rejäl avåkning den var inte körbar vete f##n hur den kom från Gbg till Borås men där var det mycket jobb för elkillarna innan den funka som den skulle...
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Mats Lindvall