Den första förskolebussen till Uppsala

Startat av Niclas Rosenius, 08 februari 2009, 20:15:40 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Fredrik Mattsson

Citat från: 76 skrivet 09 februari 2009, 19:03:59 PM
Undrar vad de ska ha kom-radion till.

lika mycke som vi ;) så den ska heta 720..

Ante

Citat från: Ante skrivet 09 februari 2009, 19:09:50 PM
Är det inte alkolåset du menar ;)
Kan ju hända att jag missade den på bilden också...

Hmm, jag tror jag tar tillbaka det där :D

Racelimpan

Citat från: Niclas Rosenius skrivet 08 februari 2009, 20:15:40 PM

Den första förskolebussen av 3 har nu kommit till Uppsala. Vem som kommer stå som juridisk ägare på den är inte riktigt klart än.

Träffade en tant häromdagen som håller på med de där förskolorna som sa att de där tre bussarna kommer att ägas av Gamla Uppsala Buss och uthyras till kommunen.
Smart affärsidé, starta förskola och sen sälja massa bussar till kommuner och andra! :-)

Staffan Sävenfjord

Citat från: Racelimpan skrivet 09 februari 2009, 19:33:37 PM
Träffade en tant häromdagen som håller på med de där förskolorna som sa att de där tre bussarna kommer att ägas av Gamla Uppsala Buss och uthyras till kommunen.
Smart affärsidé, starta förskola och sen sälja massa bussar till kommuner och andra! :-)

Ja, Solveig Sunnebo på Helianthus Mobila Förskolor står för själva konceptet tillsammans med Vest Buss i Stryn. Detta har blivit en stor framgång inte bara för Vest Buss, som inte håller det för uteslutet att det har sålts 50 sådana bussar i Sverige, Norge och Danmark (eventuellt andra länder också) fram till 2010. Sedan får kommunerna stå för driften, antingen i helt egen regi eller genom något bussbolag. Har kommunen eget bussbolag bör valet vara lätt.
En alldeles utmärkt idé i alla fall och bussarna förefaller vara mycket genomtänkta. Märkligt att man får med så mycket på 12 meter buss.

NHK

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 februari 2009, 19:41:40 PM
Ja, Solveig Sunnebo på Helianthus Mobila Förskolor står för själva konceptet tillsammans med Vest Buss i Stryn. Detta har blivit en stor framgång inte bara för Vest Buss, som inte håller det för uteslutet att det har sålts 50 sådana bussar i Sverige, Norge och Danmark (eventuellt andra länder också) fram till 2010. Sedan får kommunerna stå för driften, antingen i helt egen regi eller genom något bussbolag. Har kommunen eget bussbolag bör valet vara lätt.
En alldeles utmärkt idé i alla fall och bussarna förefaller vara mycket genomtänkta. Märkligt att man får med så mycket på 12 meter buss.

Jag kom plötsligt på att jag i somras sprang på denna buss som tillhör Södertälje kommun.

Bilden tagen 2008-06-23 på Hamngatan i Stockholm

Racelimpan

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 09 februari 2009, 19:41:40 PM

De leasar ut en del av bussarna också, alltså Sunnebo.