Kameraövervakning bak - Råstavagnar

Startat av Mikael T Nilsson, 07 februari 2009, 17:40:00 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael T Nilsson

Här på Bussnack har man tidigare diskuterat kamerorna som är uppsatta baktill på Råstas nya 37xx-ledvagnar. Jag tror inte att det visades bilder då. Här är i alla fall bilder som visar hur kamerorna ser ut och är uppsatta. Jag tycker de ser väldigt diskreta ut.

Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

homer

Det är sånt här som hjälper till att minska skadorna... mycket bra av busslink att lägga pengar på!!!

MEN, för bättre effekt känns de som om kameran ska vara vriden mera neråt, man ska helst se stödfångaren innifrån! fast den kanske har vidvinkel vad vet jag...

Danne B.

Citat från: homer skrivet 07 februari 2009, 17:42:53 PM
Det är sånt här som hjälper till att minska skadorna... mycket bra av busslink att lägga pengar på!!!

MEN, för bättre effekt känns de som om kameran ska vara vriden mera neråt, man ska helst se stödfångaren innifrån! fast den kanske har vidvinkel vad vet jag...

Iaf dom back-kameror jag provat har haft rejäl vidvinkel, oftast i klass med fisheye-objektiv...! Och man vill ju faktiskt se lite bakåt med den och inte bara rakt nedåt... :)

//Danne