Bilder från Jokkmokks marknad 2009...

Startat av Patrik, 07 februari 2009, 09:57:46 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Patrik

Igår var jag i Jokkmokk och besökte marknaden i år igen.
Denna gång hade jag bara videokameran så därför blev bilderna inte särskilt bra, de här är mer för att visa vad som fanns där.
Det var färre bussar än förra året. Det kommer kanske fler idag, lördag.

Det var -20 grader och lätt snöfall denna dag, mycket bättre än det äckliga slasket som väntade när man kom hem.

Johan Hansson

Citat från: Patrik skrivet 07 februari 2009, 09:57:46 AM

En mycket bekant buss för mig. ;D
Setran är väldigt trevlig att åka i och köra med dessutom trots att den är några år.

Busschaufför
"Busschaufförer transporterar världens värdefullaste last!"
Har som hobby att fotografera bussar och natur och annat skoj i omgivningen.

virtual1

"Bara" videokameran??? - känns som helt OK kvalité o därtill!!! - Betydligt bättre än de flesta mobilkameror jag sett t.e.x - trevligt!

Muk

Trevligt med en liten genomgång av bussar i norr. Lestanders nya såg jag i Umeå för ett tag sedan, men på för långt håll för att kunna se vilken modell det var. För att vara bilder som inte är "särskilt bra", måste jag säga att det är väldigt hög kvalitet.  :)

Bussmicke

Trevliga bilder, dock var tempen int elika trevlig.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Staffan Sävenfjord

Citat från: Johan Hansson skrivet 07 februari 2009, 10:10:00 AM
En mycket bekant buss för mig. ;D
Setran är väldigt trevlig att åka i och köra med dessutom trots att den är några år.

Ja, "Hobbe" har väl hängt med något decennium nu. Observera de amerikainspirerade navkapslarna.

Peter Elmheden

Hur vet man att en buss kommer söderifrån?
Jo, den saknar extraljus/fjärrljus  ;)