Solnavardag februari 2009

Startat av Mikael Ringmarck, 05 februari 2009, 15:01:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mikael Ringmarck

Citat från: Nico skrivet 06 februari 2009, 00:20:43 AM
Tja, man brukar ju ofta göra så för att varna bakomvarande när man står i begrepp att lämna hållplatsen...  :P  ;)

Precis. Föraren som sitter på förarplatsen var precis på väg att köra när jag sprang fram och frågade om jag kunde ta en bild. Det var inga som helst problem så ett stort tack till honom!  ;D

Citat från: MGA skrivet 05 februari 2009, 15:31:20 PM
Mycket snyggt med båda fd innerstadarna på samma bild.
Vilken tur du hade  ;)

Ja ibland infinner sig den där lilla gnuttan tur. Jag kom precis in som en 119 och skulle avgå 3 min senare när jag fick syn på dem.

Optimal

Citat från: Nico skrivet 06 februari 2009, 00:20:43 AM
Tja, man brukar ju ofta göra så för att varna bakomvarande när man står i begrepp att lämna hållplatsen...  :P  ;)

Haha jo :P, Men syftade på den översta bilden. ;) ;D

Nico

Citat från: Optimal skrivet 06 februari 2009, 18:45:07 PM
Haha jo :P, Men syftade på den översta bilden. ;) ;D

Tja, men det är egentligen samma sak även där. 5010 står vid det hållplatsläget som är till för rastvagnar samt ersättningstrafik (för T10/11 samt pendeltåg - vad nu de senare behöver ersättningstrafik för i Solna C) och ska lämna detta läge. Då är det ju inte fel att blinka och visa att man ska lämna kanten/hållplatsläget. Här är det extra viktigt då man ofta står mot trafiken, inte helt idealiskt, men tyvärr så har terminalen i Solna C blivit väldigt trång sedan man byggde om tillfartsvägarna mm.

I kombination med tjusigt utformade cykelstråk och annat samtidigt som terminalen angörs av 113, 119, 505, 505X, 506, 509 och 513 (räknar inte 152 eller 197 som har hållplatslägen på Huvudstagatan) så är det bitvis aningen trångt för rastvagnar eller för vagnar som tidsreglerar. Det är bara 506 och 509 som inte har Solna C som start- eller ändhållplats vilket gör att det kan bli bökigt om man inte håller sig undan tills dess att det är dags för även hållplatslägena är från en tid då bussarna var en aning kortare. I alla fall är de inte anpassade för två ledvagnar efter varandra och även med två normalvagnar blir det nästan för trångt i vissa fall.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman