Solnavardag februari 2009

Startat av Mikael Ringmarck, 05 februari 2009, 15:01:30 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bjalle

Zella

Det räcker med att man titta så blir det varmare  8)

MGA

Mycket snyggt med båda fd innerstadarna på samma bild.
Vilken tur du hade  ;)

Mikael T Nilsson

Fina bilder! Du fick med Råstas enda(?) Scania Maxci.
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Cero

Kul med en profilbild. Det ser man inte så ofta.

Optimal

varför blinka höger när du står på vänster sida av vägen  ???

Ersa

Citat från: Cero skrivet 05 februari 2009, 19:41:47 PM
Kul med en profilbild. Det ser man inte så ofta.

Klarar du av tre st i samma tråd? :)

Cero

Nico

Citat från: Optimal skrivet 05 februari 2009, 20:19:54 PM
varför blinka höger när du står på vänster sida av vägen  ???

Tja, man brukar ju ofta göra så för att varna bakomvarande när man står i begrepp att lämna hållplatsen...  :P  ;)
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Nico

Citat från: Norrortsmicke skrivet 05 februari 2009, 15:46:41 PM
Fina bilder! Du fick med Råstas enda(?) Scania Maxci.

Nja, Råsta har f.n. fem stycken MaxCi. Dels de två, dvs. 5007 och 5010, som syns på de fina bilderna och som nyligen anlänt från Söderhallen samt dels Örebrovagnarna 7100-7102 som kom i höstas.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Mikael T Nilsson

Citat från: Nico skrivet 06 februari 2009, 00:23:08 AM
Nja, Råsta har f.n. fem stycken MaxCi. Dels de två, dvs. 5007 och 5010, som syns på de fina bilderna och som nyligen anlänt från Söderhallen samt dels Örebrovagnarna 7100-7102 som kom i höstas.

Det är sant. Jag glömde dessa vagnar.

Citat från: Bussmicke skrivet 06 februari 2009, 01:01:23 AM
71xx är inga Örebrovagnar

Nej, de är väl från Jönköping (Näckrosbuss?)
Vänliga hälsningar,

Mikael

Kontakta mig gärna om du önskar kopior av bilderna jag lägger ut på Bussnack i högre upplösning.

Nico

Har ingen aning varifrån de kommer från början för den typen av kalenderbiteri är inte riktigt min grej. Vill bara minnas att det sagts att de kom till Råsta via Örebro i höstas och det är som 'örebrovagnarna' som de benämns internt även om det är mycket möjligt att de ursprungligen kommer från Jönköping eller Kristinehamn. Detta kan till viss del bero på att ingen var så intresserad av deras historia utan mera av vilka luckor de kunde fylla upp i Råstas vagnpark.  ;)

Alfred E. Neuman