Om att fotografera bussar...

Startat av JDS, 04 februari 2009, 16:30:47 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

JDS

Av någon anledning kom den här upp som "rekommenderad video" på Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=h0hJkW8jsvw&feature=dir

Simon Bertilsson

JDS

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 04 februari 2009, 16:39:39 PM
Old neeeeeews. ;)

Vad: Videon i sig eller att den kommer upp som "rekommenderad"? Hur fungerar den där urvalsgrejen egentligen?

Simon Bertilsson

Citat från: JDS skrivet 04 februari 2009, 16:42:49 PM
Vad: Videon i sig eller att den kommer upp som "rekommenderad"? Hur fungerar den där urvalsgrejen egentligen?

Aha, det var faktumet att den dök upp som just rekommenderad du ville lysa upp. Nej det var jag inte med på. :)

jocke

Citat från: Simon Bertilsson skrivet 04 februari 2009, 16:59:16 PM
Aha, det var faktumet att den dök upp som just rekommenderad du ville lysa upp. Nej det var jag inte med på. :)

Du läste alltså inte vad han skrev :)
Jag förändrar era liv med detta inlägg

Cyklisten

YT kollar väl vilka sorts filmer man tittar på och sedan anpassar det rekommenderade innehållet mha. taggar? Alltså det är olika filmsnutt som dyker upp för olika användare.

Simon Bertilsson

Citat från: Cyklisten skrivet 05 februari 2009, 00:24:40 AM
YT kollar väl vilka sorts filmer man tittar på och sedan anpassar det rekommenderade innehållet mha. taggar? Alltså det är olika filmsnutt som dyker upp för olika användare.

Det där säger alltså mer om JDS än om oss andra.  8)

JDS

Citat från: Cyklisten skrivet 05 februari 2009, 00:24:40 AM

Fast det förklarar ju varken alla kommentarer typ "Varför kom den här upp som rekommenderad?" eller det faktum att den kommer upp för mig som aldrig har tittat på någon liknande video tidigare. Vet nån lite närmare hur den där grejen jobbar?