Huvudmeny

Citaro i Trelleborg

Startat av Cyklisten, 03 februari 2009, 07:05:22 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cyklisten

Det är inte så ofta man ser Citaro i Trelleborg, dessutom ledvagn. Någon som vet var den ska testas? Oslo kanske? För det verkar vara en hybridbuss.
Ursäkta bildkomponeringen, men det var inte lätt att hitta någon lämplig plats för att ställa sig med kameran.

Knut

Til Oslo ville den vel kommet med ColorLine fra Kiel ???

Sundås

Det är mycket riktigt en hybrid. Jag har en sån, fast som limiterad bussmodell. :)

Tror den heter Blue-Tec Hybrid.
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Cyklisten

På bussen stod det CleanDrive Technologies. Förrsten, hur vanligt är det med järnvägstransporter av bussar nuförtiden?

Niclas Rosenius

Citat från: Cyklisten skrivet 03 februari 2009, 07:17:22 AM
På bussen stod det CleanDrive Technologies. Förrsten, hur vanligt är det med järnvägstransporter av bussar nuförtiden?

Eftersom det är en hybridbuss så går den med tåg, däremot så brukar bussar köras för egen maskin från fabrik till resp. olika länders generalagenter.

Vet att MB-bussar som byggs i Turkiet brukar passera bla Salzburg vidare bla. upp till Sverige.

//Niclas

Cyklisten

Men ingen som vet var den ska testas egentligen? Det är väl bara Sverige och Norge som kan bli aktuella, om det vore Danmark så skulle inte bussen gå den här vägen?

Niclas Rosenius

Citat från: Cyklisten skrivet 04 februari 2009, 01:06:07 AM
Men ingen som vet var den ska testas egentligen? Det är väl bara Sverige och Norge som kan bli aktuella, om det vore Danmark så skulle inte bussen gå den här vägen?

En möjlighet kan vara att den skall upp till Norrland för att vintertestas precis som företagen testar sina bilar där uppe.

//Niclas

Cyklisten

Då vet man  :) Synd att man inte har möjlighet att åka själv för att ta några bilder under testerna däruppe...

Svemicke

Citat från: Cyklisten skrivet 04 februari 2009, 14:39:43 PM
Då vet man  :) Synd att man inte har möjlighet att åka själv för att ta några bilder under testerna däruppe...
Men det finns väl de som kan? Kunde varit kul att se.
Busschaufförsmeriter:
Arriva, Malmö: 2006-02-23 - 2006-04-10
Borås Lokaltrafik: 2006-04-10 - 2009-09-30
Transdev, Göteborg: 2012-06-05 - 2014-06-01
Nobina, Malmö: 2014-06-02 - 2017-04-30
Connect Bus, Rävlanda: 2015-10-05 - 2022-06-30
Pågående:
Nobina, Sjuhärad och Göteborg: 2017-05-01 -

Ulf Rådeström

Citat från: Knut skrivet 03 februari 2009, 07:10:47 AM
Til Oslo ville den vel kommet med ColorLine fra Kiel ???

Men Color Line har inte köpt in några nya järnvägsfärjor på sistone vad jag kan påminna mig om, så det blir lite svårt med omlastningen tror jag  :)