Huvudmeny

Raba Premier..

Startat av Bussmicke, 22 juli 2007, 23:30:04 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

Lik en Jelcz eller en Den Oudsten..

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

En fröjd för ögat att se bilder av denna höga kvalitet! Jag kunde inte gjort det bättre själv om jag får skryta.  ;D

Bussmicke

He he, tack jag vet...
nää, skämt och sido, syftar du på kameravalet eller är det nå´t annat?
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juli 2007, 23:39:46 PM
He he, tack jag vet...
nää, skämt och sido, syftar du på kameravalet eller är det nå´t annat?

Rent allmänt, bra skärpa, fina färger, bra kontrast. Jag skulle nog vilja påstå att optiken har spelat större roll i dessa bilder än kameran,
nu kan jag inte läsa Exif här men jag gissar att du har tagit dom med 24-105. Jag gillar även bild 2 som fångar en härlig stadskänsla.

Bussmicke

Tack, ja båda är med 24-105. Tog inte med mig nån som eftersom jag kände på mig att den inte skulle bli så mycket använd vilket också visade sig stämma.
I år fick FZ-50 tjänstgöra både som Reservkamera och Zoom..
//Bussmicke.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juli 2007, 23:49:54 PM
Tack, ja båda är med 24-105. Tog inte med mig nån som eftersom jag kände på mig att den inte skulle bli så mycket använd vilket också visade sig stämma.
I år fick FZ-50 tjänstgöra både som Reservkamera och Zoom..

Det var att du skrev det, jag funderar själv på om jag ska ta mig mitt 70-200mm eller om det räcker med Henriks 100-400mm, vi kommer nog köra på hans 100-400mm, så tar jag med mig 50mm. Jag var just på väg att fråga dig nämligen, om du använde någon zoom i Budapest.

M224

Citat från: Lars Ödlund skrivet 23 juli 2007, 01:05:27 AM
Hör ni pojkar!

Kommer ni ihåg det där med teknik och sådant.
Och vad jag bad om då?

//Lars

Ooops... :-X

Bussmicke

ber om ursäkt att det drog ut för långt, lite kan man få avhandla men inte så här långt kanske.
//Bussmicke.

Nico

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juli 2007, 23:30:04 PM
Lik en Jelcz eller en Den Oudsten..

Jättehärliga bilder. För att återkomma lite till ämnet så måste jag säga att det var kul att se att RÁBA även gör bussar. Har hört talas om dessa, men inte sett någon annat än på avstånd... och då är man sällan helt säker på vad man egentligen har sett. Är annars mest van att se lastbilar från just RÁBA och vill minnas att de (åtminstone tidigare tillverkat en del på licens från DAF så det är ju inte helt omöjligt att den Oudsten även varit med på ett hörn och sålt något till bussproduktionen.
»Den stora anledningen till att människan går vilse i tankarna är att det är outforskat territorium.«

Alfred E. Neuman

christianm

Nog har den belgiskt ursprung på något sätt alltid. Jämför dessa Van Hool och Jonckheere som jag fångade i Bryssel i vintras: