Karlskrona Flygbuss

Startat av preacher, 31 januari 2009, 17:35:59 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

preacher

Hittade några bilder från min tid på Karlskrona Flybuss




Karlskrona Flygbuss NZZ 984 på vallen i Holland 89. Resa med Dagcentralen i Karlskrona. Bussen fick en eftermonterad lift i Ludvika. Tung o svårjobbad.



Karlskrona Flybuss KMW 171 I Åhus Hamn. Studiebesök på vin o sprit 91.



Karlskrona Flybuss MUJ 486 i Stubaital Österrike 88. En av de första 0303 15 RHD med EPS Låda som kom till sverige 1986.





Neoplan Spaceliner med Scaniamotor 1989 årsmodell. Militärer på övning ute i skogen.
Pär Busschaufför sen 86 Jobbar på Bergkvarabuss

NZZ

He He!!
Det var roligt att se lite nostalgi!!
Jag kan intyga om att liften var väldigt tungjobbad,har slitet många gånger med denna lift.
MUJ 486 en av de tre första 303orna med EPS låda.Den var endast 10 timmar gammal när
jag körde första resan till Berlin med den.NJD vill jag inte kommentera!!!


Muk

Trevliga bilder! Jag brukar blanda ihop bussbolagen i Karlskrona: Karlskrona Buss AB, Karlskrona Bussbeställning AB, Karlskrona Turistbuss AB och Karlskrona Flygbuss AB. Finns/fanns det någon koppling mellan dessa bolag eller har dom bara haft väldigt lika namn?

NZZ

#4
Karlskrona Buss och Karlskrona Turistbuss Tillhörde familjen Andersson.
Karlskrona Flygbuss drevs av Roy Flygare
Karlskrona Bussbeställningar startade Andersson när dom sålt Turistbuss till Bergkvarabuss.

NZZ

http://www.omnibuss.se/forum/index.php?topic=9231.msg62774#msg62774
Den lilla Delta Planen var en av 3 bussar som fanns när jag började 1983 på bolaget.
DUN 438 MB 303 41p den var vit pch grön,
KNU 835 MB 303 12m 45p med en V10!!Det var en väldigt trevlig buss.

Sundås

Så alldeles extraordinärt trevligt! :)

KMW 171 hamnade senare hos Dacke Buss (där den var kvar tills strax efter Flexbuss köpte bolaget 2006, därefter export.)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se

Muk

Citat från: NZZ skrivet 31 januari 2009, 22:49:54 PM
Karlskrona Buss och Karlskrona Turistbuss Tillhörde familjen Andersson.
Karlskrona Flygbuss drevs av Roy Flygare
Karlskrona Bussbeställningar startade Andersson när dom sålt Turistbuss till Bergkvarabuss.

Tack för klargörandet. Och både Turistbuss och Flygbuss hamnade hos Bergkvara.

NZZ

Karlskrona Bussbetälningar köptes upp av Trossö Buss,