Huvudmeny

Swebus 3952..

Startat av Bussmicke, 22 juli 2007, 22:17:48 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Bra bild! Själv var man norr om stan och fotade veterantåg på Roslagsbanan, av en ren slump!

Bussmicke

Tack och kul.
Idag blev det LX2..
//Bussmicke.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

M224

Bussmicke

Var det för att jag valde en kamera som tar RAW?
//Bussmicke.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juli 2007, 23:40:21 PM
Var det för att jag valde en kamera som tar RAW?

Nja, härligt att en kompaktkamera tar så bra bilder, jag hyser inget tvivel på att G7 hade kunnat ta en lika bra bild med rätt inställningar och redigering. Men innan du skrev LX2 så gissade jag faktiskt på att den var tagen med din 20D.

Bussmicke

Otroligt, och jag som inte tyckte det röda var så bra men då var den inte så dålig trots allt.
//Bussmicke.

M224

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juli 2007, 23:50:48 PM
Otroligt, och jag som inte tyckte det röda var så bra men då var den inte så dålig trots allt.

Jag tycker inte att det röda är så bra, men förövrigt är den mycket bra.  ;)

(Det verkar som om fronten är målad/lackad i olika kulörer?)

Jan

Citat från: Bussmicke skrivet 22 juli 2007, 22:17:48 PM

Hur vet den gemene mannen att detta är en Swebusbuss? Varför får man inte klistra dit sitt företagsnamn i SLland?
I branschen i 40 år

christianm

Citat från: Jan skrivet 23 juli 2007, 08:23:23 AM
Hur vet den gemene mannen att detta är en Swebusbuss? Varför får man inte klistra dit sitt företagsnamn i SLland?

Jodå, det står (om det nu inte står fel, vilket är svårt att se på den här bilden) "SL i samarbete med Swebus" på klistermärket på sidorutan bakom framdörren.

Staffan Sävenfjord

Citat från: christianm skrivet 23 juli 2007, 09:52:51 AM
Jodå, det står (om det nu inte står fel, vilket är svårt att se på den här bilden) "SL i samarbete med Swebus" på klistermärket på sidorutan bakom framdörren.

Har man tagit bort dekalen inne i vagnen där det står "Välkommen till Swebus"? Ett annat sätt att se att det är Swebus som kör är på förarens uniform. Och vi busskonnessörer ser det givetvis på inventarienumret.

M224

Citat från: Staffan Sävenfjord skrivet 23 juli 2007, 11:30:10 AM
Har man tagit bort dekalen inne i vagnen där det står "Välkommen till Swebus"? Ett annat sätt att se att det är Swebus som kör är på förarens uniform. Och vi busskonnessörer ser det givetvis på inventarienumret.

Japp den dekalen är borta. Däremot står det i det flesta vagnar:

Swebus
  5788

t.ex

Oskar A

På en del vagnar kan man se spåren av de gamla dekalerna även fast det är fem år sedan man bytte till "SL i samarbete med...".

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Walter

Tyvärr blir det ju så när huvudmannen ändrar dekal-direktiven stup i ett, snyggt är det inte.
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!

Walter

Citat från: M224 skrivet 22 juli 2007, 23:57:05 PM

(Det verkar som om fronten är målad/lackad i olika kulörer?)

Den består väl av delar från många olika Scanior, såväl bussar från 38, 39 eller 13, 17 och 18 serierna kan ha bidragit! Man tager vad man haver
En signatur är ett textfält i slutet av ditt inlägg där du kan skriva vad du vill!