Nä, nu laddar

Startat av Hans Fredriksson, 30 januari 2009, 22:51:03 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hans Fredriksson

jag upp en bild av en omnibus från Lundahls på Ö Storgatan i Jönköping


Niklas Bygdestam

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 30 januari 2009, 22:51:03 PM
jag upp en bild av en omnibus från Lundahls på Ö Storgatan i Jönköping



Vilket år kan det här vara?
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Wetjo

Efter 1967 i a f.
-68 eller 69?

Staffan Sävenfjord

Citat från: Wetjo skrivet 31 januari 2009, 07:53:36 AM
Efter 1967 i a f.
-68 eller 69?

Det måste vara 1973 eller senare eftersom bussen fått det nya registreringsnumret.
Jag bloggar också http://savenfjord.blogspot.com/. Mina bussbilder finns på http://staffansbussbilder.blogspot.se/ (uppdateras så gott som dagligen med nya bilder)

Muk

Härlig bild. Förutom bussen i sig, är det faschinerande att läsa på de omgivande reklamskyltarna. Hantverksföreningen på den ena sidan och Banandisco på den andra.  :)

Peter Öden

Hej !

Bussen är urspr. Linjebuss 529 !

Mvh Peter Ö

Hans Fredriksson

Utanför porten sitter en kille på vad som kan vara högtalare av märket "VOX"
På det discot på 1970-talet efter att popbandsvågen dog ut uppträde något nytt. Ett band vid namn Sex Pistols uppträde och en ny musikvåg ersatte den gamla. Nämligen Punk.

michael k

lars lundhal har lärt mig köra buss
ivar var också inblandat men jag annamade inte hans körstil ;D
sedan var vi arbetskamrater under många år med

Ersa

Citat från: Hans Fredriksson skrivet 31 januari 2009, 17:26:18 PM
Utanför porten sitter en kille på vad som kan vara högtalare av märket "VOX"

Nja, nog ser det ut att vara en Marshall Amplifier. :)

//Han vars gitarrspelande far äger förstärkare av båda märkerna.

Anders Ekegård

Amazonen på bilden är troligen en 65 - 66 (handtaget på luckan kom 65), mörkblå fanns några år till, men av någån anledning får jag en känsla av att det inte är en av de sena årsmodellerna..  den åtgärdade(!) rosten ihjulhuset kanske uppstod 12- 15 år senare.. då har vi sent 70-tal tidigt 80.. p-mätaren ser ganska 80 -tal mässig ut och en dun jacka som killem vid högtalaren har hade mina polare ca 82-83.. typsnittet på texterna .. blandat 70- 80 -tal?Jag gissar på 1985 , med tanke på damens pinsamt trista överrock. Mvh Anders

Ersa

Kan man lista ut ett stoppdatum?
Hur länge fanns fordonet CUS733 i Lundahls ägo och gick i Jönköpingstrafik?

michael k

hantvärksföreningen ligger fortfarande på samma ställe

Davve

Citat från: michael k skrivet 11 februari 2009, 09:05:48 AM
hantvärksföreningen ligger fortfarande på samma ställe

Likaså "Tapeten", eller iaf till för nåt årsen. Var väl tapetaffär där när bilden togs, numera är det en bar kallad Tapeten Bar. Samma neonskylt användes under bar-epoken. Är som sagt inte 100 på att namnet på baren är detsamma numera...