Huvudmeny

Svalbovikens Buss 71

Startat av Bussmicke, 30 januari 2009, 22:19:27 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bussmicke

//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Jeppe Hagelbäck

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 30 januari 2009, 22:19:27 PM

Hmmm, Svalbovikens verkar ha en j-a massa bussar i sitt stall, men kör man något annat än skolbussar och beställningstrafik? - om inte, är/har de varit med om att tävlat om vanliga linjetrafikavtal nånsin?

Bussmicke

Citat från: Jeppe Hagelbäck skrivet 30 januari 2009, 22:55:33 PM
Bra telebild! :)

Du är min eviga inspirationskälla till sånt.
Telebilder på 100-150 mm är ditt signum..
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Erol

Citat från: virtual1 skrivet 30 januari 2009, 23:05:16 PM
Hmmm, Svalbovikens verkar ha en j-a massa bussar i sitt stall, men kör man något annat än skolbussar och beställningstrafik? - om inte, är/har de varit med om att tävlat om vanliga linjetrafikavtal nånsin?

Vad jag vet i dagsläget är att de bara har skolbussar och beställningsstrafik..

Jobergg

Citat från: Erol skrivet 31 januari 2009, 10:13:57 AM
Vad jag vet i dagsläget är att de bara har skolbussar och beställningsstrafik..

Dom har färdtjänstbussar också.

Erol

Nyfiken när är den bilden tagen på Svalbovikens 56?

Jobergg

Citat från: Erol skrivet 31 januari 2009, 12:22:01 PM
Nyfiken när är den bilden tagen på Svalbovikens 56?

Förra året i E-tuna.

Martin Maltkvist

Citat från: virtual1 skrivet 30 januari 2009, 23:05:16 PM
De kör, eller har åtminstone kört anropsstyrda turer åt Länstrafiken Sörmland men jag har inte sett sådana på länge och är därför inte helt säker.
Mångårig yrkeschaffis inom buss och lastbil, numera lokförare på nattågen till och från Övre Norrland

Hälsningar
/Martin

Taunusch

Bussen som fotograferats vid Mälarsjukhuset är ingen färdtjänstbuss. Den enda färdtjänstbuss som Svalbovikens har är 44 som är en grå Nissan Interstar, den kör mot Samres beställningscentral.

Förutom skolbussar och beställningstrafik kör Svalbovikens mattransporter mellan äldreboenden och skolor, sen har man en limosin också. Jag tror precis som Martin att man även kör kompletteringstrafik åt Länstrafiken.

Christer K

Svabovikens buss har inte bara bussar. Har gått en transportledarutbildning tillsammans med en av delägarna till företaget. Dottern i familjen om vi ska vara korekta. Företaget är ett rent familjeföretag.
Tillsammans finns det fem olika företag i guppen.
Svalbovikens Kross AB
Svalbovikens Buss AB
Svalbovikens Trafik AB
Svalbovikens Fastighets AB
Krossentreprenad i Sörmland AB

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.

virtual1

Citat från: Stefan skrivet 01 februari 2009, 00:15:35 AM
Bussen som fotograferats vid Mälarsjukhuset är ingen färdtjänstbuss. Den enda färdtjänstbuss som Svalbovikens har är 44 som är en grå Nissan Interstar, den kör mot Samres beställningscentral.

Förutom skolbussar och beställningstrafik kör Svalbovikens mattransporter mellan äldreboenden och skolor, sen har man en limosin också. Jag tror precis som Martin att man även kör kompletteringstrafik åt Länstrafiken.

Här är en liten rackare med, vilken trafik kan den tänkas köra då?

Peter Öden

Hej !

Är det bara Svalbovikens Buss AB som har bussar regade på sig ??

Mvh Peter Ö

Taunusch

Svalbovikens 28 lär ha kört särskoleskjuts åt Eskilstuna kommun, men det avtalet har man inte kvar längre.

Jobergg

Citat från: Stefan skrivet 01 februari 2009, 00:15:35 AM

Aha där ser man.
Det kan ju vara så att den dagen var 44 på service och 56:an fick rycka in på Samres istället om den nu inte var där i något annat ärende?