Huvudmeny

Fd. Veolia 4825

Startat av Peter Öden, 27 januari 2009, 20:51:26 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter Öden

Hej !

Denna buss som som är en Scania CN 113 CLB av årgång 1998
och som ägs sedan 2008-01-18 av Scania Sverige AB/Södertälje
var synlig hos Busslink på Söderhallen igår där den kördes genom tvättmaskinen.
Vad används denna buss till egentligen av Scania ???
Bussen är aktuellt regad och fordonsstatus anges i trafik !
Vet någon något närmare detaljer om bussen ??

Mvh Peter Ö

Bussmicke

Jag såg bussen köra genom Huvudsta i Solna förra veckan när jag åkte buss till Liljeholmen.
Blev också förvånad.
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

virtual1

Citat från: Bussmicke skrivet 27 januari 2009, 23:20:05 PM
Jag såg bussen köra genom Huvudsta i Solna förra veckan när jag åkte buss till Liljeholmen.
Blev också förvånad.

Såg också 4826 köra igenom Jakobsberg i går 'Ej i trafik'-skyltad! - vad händer???

Joachim Wansölin

Citat från: virtual1 skrivet 27 januari 2009, 23:24:34 PM
Såg också 4826 köra igenom Jakobsberg i går 'Ej i trafik'-skyltad! - vad händer???

4826 rullade nyss in på gårdsplanen på Trosta med skylten "Arriva linjeutbildning" i vindrutan. Registrerad på "Utbildningscenter för kollektivtrafik" och märkt "SL i samarbete med Busslink" på sidan  :)

Mikael Ringmarck

Citat från: Joachim Wansölin skrivet 18 februari 2009, 10:28:59 AM
4826 rullade nyss in på gårdsplanen på Trosta med skylten "Arriva linjeutbildning" i vindrutan. Registrerad på "Utbildningscenter för kollektivtrafik" och märkt "SL i samarbete med Busslink" på sidan  :)

Jag skymtade 4825 på Essingeleden för någon vecka sen. Den var utrustad med extraspeglar och övningskörningsskylt. Brukas väl av samma utbildningsföretag kan väl tänkas om det inte var Busslinks bussförarskola som var ute.

Ersa