Rinkaby bussterminal....

Startat av Anders Lundén, 22 juli 2007, 13:32:02 PM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders Lundén

... är riktigt stor. Innehöll 40 hållplatser, 5 linjer(varav en el två stannade utanför) dessutom öppen dygnet runt. Rinkabyterminalen överlevde dock bara nio dagar 14-22/7 under scoutlägret Jiingijamborii.

Kristianstad kommun sponsrade lägret och ställde upp både med bussar och förare under dagtid.
Räknade till minst 10-11 rödgula bussar.
I övrigt hade man hyrt in bussar som kördes av behöriga scouter;
Från Bergkvarabuss syntes bl a nr 7, 122, 214, 215, 216, 217 och 230.
Nordia buss AZR572 o MEJ777
Volvobuss Göteborg GJK756 (en Setra..)
Till lägret hade också Travellers "Queen", Swebus 4767 och Rosqvist UGK865 kommit med scouter, dessa körde väl också en del trafik på lägret.
Fanns säkert fler bussar, men dessa hann jag notera vid mina besök.
Anders

Bussmicke

Oj, trevligt.
Tack för bilderna
//Bussmicke.

Aldrig utanför dörren utan en kamera!
Besök min kanal Bussmicke.se på Youtube.

Stolt ägare av: Canon EOS R och R7, 6D Mark II, Canon Powershot G7 X Mark II och Sony RX100M3 och RX100M7.

Oskar A

Citat från: Anders Lundén skrivet 22 juli 2007, 13:32:02 PM
... är riktigt stor. Innehöll 40 hållplatser, 5 linjer(varav en el två stannade utanför) dessutom öppen dygnet runt. Rinkabyterminalen överlevde dock bara nio dagar 14-22/7 under scoutlägret Jiingijamborii.
Volvobuss Göteborg GJK756 (en Setra..)

GJK 756 var en av de två Setrorna som KR-trafik i Uppland lånade i vintras. Tyvärr fick jag bara den här depåbilden.

Besök gärna min hemsida

http://oskara.se/

Marc

Misstänkte att du var i krokarna!

Här kommer en av Nordias bussar in till Kristianstad med ett lass på torsdag eftermiddagen.

Tyckte mig även se Veolia köra några bussar, förutom att de förstärkte sina ordinarie avgångar till området.

Busscentralen RSG526 syntes även till.

Sundås

Jag har också bilder därifrån! Kom hem igår (har varit där som deltagare) ;)
Mina bussbilder hittar du på www.sundas.se