Alldeles färska VanHool-bilder från Viking-terminalen! :-)

Startat av Danne B., 27 januari 2009, 09:02:14 AM

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Danne B.

Kollegan tog dessa för c:a 20 minuter sedan på bussen han rattar idag... :)

//Danne

yngrot

Lurad  ;D  jag som trodde jag skulle få sen en sprillans ny...det väller ju inte nya Van Hool som det gjorde förr..
Kör buss sen Hedenhöstiden....

Började jan 1977 - okt 1978 på Kålleredsbussarna , Borås lokaltrafik okt 1978 till 25 feb 2010 ,därefter Veolia transport/Transdev från 1 mars 2010 till 14juni 2020.. från 15 juni 2020 Nobina

Niklas Bygdestam

Citat från: yngrot skrivet 27 januari 2009, 12:52:00 PM
Lurad  ;D  jag som trodde jag skulle få sen en sprillans ny...det väller ju inte nya Van Hool som det gjorde förr..

Jag blev faktiskt också lite besviken...
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Danne B.

Niklas Bygdestam

Citat från: Danne B. skrivet 27 januari 2009, 18:08:47 PM
Hur kan man bli besviken på en gammal Alizee? :o ;)

//Danne

Det har du rätt i. Jag tycker att bussmodellen är underbar. Kanske bland det vackraste som rullat i Sverige

Det var bara att jag aldrig slutar hoppas att någon har den goda smaken att börja köpa nya Van Hool igen istället för en del i mitt tycke tråkiga bussmodeller som kommit och ersatt dessa gamla pärlor
Jag är växelvis boende i Uppsala och i Belgrad. Granskar därför fordon, trafik och infrastruktur ur två länders perspektiv.

Peter Öden

Hej !

Volvo B 10M Van Hool Alizée är ju en riktig "klassiker" !

Mvh Peter Ö

Antennbollen

Van - hool gör dem snyggaste busskarosserna, vilken pärla :)

Christer K

Hela bussen är bra, en dröm att köra. Fast bussarnas Rolls är ändå Setra.

/ Christer K
Började med buss april 1976 Örebro Trafik AB, AB Omnibus, Göteborgs Spårvägar, Linjebuss, Swebus Express, Swebus, ETT Trafik AB, Närkebuss, Flexima (körde åt Eurolines),Ragn-Sells AB. Bus4you mars 2020.